Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Autobusowy plan dla południa Poznania

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-05-25 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Autobusowy plan dla południa Poznania
fot. ZTM Poznań
Zarząd Transportu Miejskiego opracował projekt zmian w obsłudze komunikacyjnej Starołęki, Minikowa i Marlewa. Propozycja obejmuje trasy oraz częstotliwości kursowania autobusów z tego rejonu Poznania. Miastu zależy na poprawie komunikacji zbiorowej po otwarciu przebudowywanego właśnie wiaduktu kolejowego na ulicy Gołężyckiej. Projekt trafił do zaopiniowania do rady osiedla.

– Mimo że prace przy budowie nowego wiaduktu przy ul. Gołężyckiej zakończą się pod koniec tego roku, to opracowany został projekt tras autobusów dla tego rejonu Poznania. Przy okazji oddania ul. Unii Lubelskiej i pętli przy niej mówiliśmy, że docelowo dojeżdżać tam będą autobusy z południa miasta jadące właśnie przez nowy wiadukt. Ostatnio informowaliśmy też, że w najbliższych latach przebudowana zostanie ul. Ożarowska. Wówczas trasa dojazdu autobusów z Głuszyny skróci się jeszcze bardziej – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Zmianie ulec mają przede wszystkim trasy linii autobusowych nr 189 i 194. Mają one stać się standardowymi, a nie okólnymi jak obecnie. Dzięki wykorzystaniu wiaduktu w ciągu ulicy Gołężyckiej możliwe będzie połączenie Minikowa i Marlewa z pętlami tramwajowymi Starołęka i Unii Lubelskiej.

Po zmianie linia nr 189 połączy jednocześnie rondo Minikowo ze Starołęką (dworzec autobusowy przy ulicy Książęcej) oraz z pętlą tramwajowo-autobusową Unii Lubelskiej. Na ulicy Fortecznej autobus 189 zastąpi linię nr 125, która zostanie zlikwidowana. Autobus nr 194 kursować będzie po dłuższej trasie, łącząc Starołękę m.in. z ulicą Czernichowską, Ożarowską, Sandomierską (z wjazdem na pętlę Garaszewo) oraz z pętlą Unii Lubelskiej. Termin wprowadzenia zmian na liniach nr 189 i 194 jest uzależniony od oddania do użytku wiaduktu.

Projekt obejmuje również uruchomienie linii minibusowej nr 123, która połączyłaby Starołękę, Minikowo i Garaszewo z Krzesinami, zapewniając m.in. dojazd do Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 przy ulicy Tarnowskiej. Jej uruchomienie – z uwagi na obsługę taborem minibusowym – jest natomiast uzależnione od terminu zakupu taboru przez MPK Poznań. Trasy pozostałych linii obsługujących Starołękę, czyli nr 158 i 527 nie uległyby zmianie.

– Jesteśmy przekonani, że planowane zmiany poprawią obsługę komunikacją publiczną tego rejonu miasta poprzez uruchomienie nowych połączeń i stworzenie tras alternatywnych do obecnych linii okrężnych oraz poprzez ułatwienie dojazdu do dwóch pętli tramwajowych. Pasażerowie będą mieli do wyboru: pętlę tramwajową na Starołęce z dojściem z pętli autobusowej na ulicy Książęcej lub pętlę na Unii Lubelskiej, gdzie przesiadka jest bardzo wygodna w ramach jednego peronu – mówi Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora ZTM w Poznaniu ds. publicznego transportu zbiorowego.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5