Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Autobus napędzany odnawialnym biometanem kursuje na lotnisku w Monachium

Dalej Wstecz
Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-08-20 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Autobus napędzany odnawialnym biometanem kursuje na lotnisku w Monachium
fot. Airport Munich
Na lotnisku w Monachium, w ramach projektu pilotażowego, rozpoczął kursowanie bezemisyjny autobus pasażerski z innowacyjną koncepcją napędu - poinformowano w oficjalnym komunikacie.

Opracowany w bawarskim Rohrbach przez firmę CM Fluids pojazd został tak skonfigurowany, aby można go było tankować odnawialnym biometanem. Projekt wpisuje się w strategię klimatyczną lotniska, obejmującej szereg środków technologicznych, które mają doprowadzić do neutralnego pod względem emisji CO2 funkcjonowania portu najpóźniej do 2030 roku.

Opatentowana koncepcja napędu "CMF Drive” firmy CM Fluids łączy zalety silnika spalinowego z zaletami napędu elektrycznego. Autobus pasażerski jest zasilany płynnym biometanem, który napędza silnik. Wytworzona w ten sposób energia jest tymczasowo magazynowana w małej baterii, zasilającej oś napędową pojazdu. W przeciwieństwie do konwencjonalnych autobusów elektrycznych, które mają bardziej ograniczony zasięg, ten pojazd z pełnym zbiornikiem może pokonać nawet 800 kilometrów. Tankowanie jest bardzo szybkie. Ponad 500 litrów paliwa można wlać do zbiornika w zaledwie pięć minut.

Skonfigurowany autobus firmy CM Fluids zapewni lepszą jakość powietrza na lotnisku, bowiem wydziela 90 proc. mniej cząstek stałych w porównaniu z silnikami Diesla Euro IV, a także 60 proc. mniej tlenków azotu. Władze portu w stolicy Bawarii rozważają teraz konwersję pozostałych autobusów na system napędowy CMF, aby nie zamawiać już kolejnych.

- Naszym ambitnym celem jest konsekwentna redukcja emisji CO2 na lotnisku i redukcja jej do zera w perspektywie długoterminowej. Wdrażamy wiele środków, aby to osiągnąć - podkreślił Jost Lammers, prezes lotniska w Monachium. - Przestawiamy naszą flotę pojazdów na odnawialne źródła energii. Innowacyjna koncepcja napędu CM Fluids doskonale wpisuje się w nasze dążenie do wdrażania nowych technologii dla ochrony klimatu. Cieszymy się, że mogliśmy zaangażować się w ten ekscytujący projekt pilotażowy - podsumował Lammers. - Jesteśmy dumni z takiego partnerstwa i liczymy na dłuższą współpracę. Razem zbliżamy się, krok po kroku, do naszej wspaniałej wizji neutralnego dla klimatu transportu publicznego - dodał dr Hans Friedmann, założyciel firmy CM Fluids.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nie będzie polskiego elektrobusu. NCBR zamyka program za 2,7 mld zł

Prawo & Finanse

Nie będzie polskiego elektrobusu. NCBR zamyka program za 2,7 mld zł

Łukasz Malinowski, współpraca Witold Urbanowicz 08 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5