Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Audi wymyśliło połączenie e-hulajnogi z deskorolką. Jazda jedną ręką

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-08-09 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Audi wymyśliło połączenie e-hulajnogi z deskorolką. Jazda jedną ręką
fot. Audi
Audi wymyśliło połączenie e-hulajnogi z deskorolką. Jazda jedną ręką
Audi wymyśliło połączenie e-hulajnogi z deskorolką. Jazda jedną ręką
Audi wymyśliło połączenie e-hulajnogi z deskorolką. Jazda jedną ręką
Audi wymyśliło połączenie e-hulajnogi z deskorolką. Jazda jedną ręką
Audi wymyśliło połączenie e-hulajnogi z deskorolką. Jazda jedną ręką
Projekt, który zaprezentował niemiecki producent autobusów polega na takiej konstrukcji hulajnogi elektrycznej, by wystarczyło trzymać się jedną ręką, a skręcanie polegało na balansowaniu ciałem. E–tron ma trafić do sprzedaży pod koniec przyszłego roku i kosztować ok. 2 tys. euro, czyli jednak dość drogo.

E–tron ma cztery skrętne koła i wychylną podstawę dzięki czemu skręca się podobnie jak podczas jazdy na deskorolce. Ma też rączkę, w której umieszczono baterie, ale ma ona za zadanie głównie poprawić stabilność hulajnogisty.

– Oczywiście E–tron jedzie też prosto, ale „flow” można poczuć przede wszystkim wtedy, gdyż zaczniemy slalom po asfalcie. A przy takiej konstrukcji jest to zaskakująco łatwe – mówi Thorsten Schrader odpowiedzialny za projekty mikromobilnościowe w Audi.


Bateria nietypowej e–hulajnogi pozwala na przejechanie 20 km. Może być ładowana również w samochodzie. Pojazd rozpędza się do 20 km/h. Przyśpieszanie i zwalnianie polega na przekręcaniu w przód i w tył kierownicy. Gdy E–tron hamuje, część energii jest odzyskiwana.

Audi zaznacza, że hulajnoga ma pełne oświetlenie wymagane przez niemieckie przepisy, a więc ledową lampę przednią, tylną, światło do jazdy za dnia oraz światło informujące o hamowaniu. Dodatkowo posiada też hamulec hydrauliczny, dla bezpieczeństwa uzupełniający ten w rączce pojazdu.

Audi przewiduje, że ich e–hulajnoga trafi do sprzedaży w przyszłym roku. To projekt, który ma zapewnić mieszkańcom miast możliwość przejechania „ostatniej mili”, czyli odległości od autobusu, tramwaju lub metra do domu, albo innego miejsca docelowego. E–tron ma ważyć ok. 12 kg, ma być składany, a inżynierowie pracują nad różnymi wersjami deski – z drewna lub włókna węglowego.

Nie tylko Audi próbuje swoich sił na rynku mikromobilności. Niedawno pisaliśmy o e-hulajnodze, którą skonstruował Seat.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
ZDM Warszawa o UTO: Dobrze, że jest projekt, źle, że ma braki

Prawo & Finanse

ZDM Warszawa o UTO: Dobrze, że jest projekt, źle, że ma braki

Jakub Dybalski 09 sierpnia 2019

Jest projekt ustawy o UTO. E-hulajnoga będzie rowerem?

Mobilność

Jest projekt ustawy o UTO. E-hulajnoga będzie rowerem?

Jakub Dybalski 07 sierpnia 2019

Hulajnogi hive ruszają w Krakowie i w Poznaniu

Komunikacja

Hulajnogi hive ruszają w Krakowie i w Poznaniu

jd/inf. pras. 05 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5