29 października rozpoczęły się testy miejskiego autobusu hybrydowego Volvo 7900 Hybrid w Elblągu. Do 4 listopada autobus będzie woził mieszkańców na linii obsługiwanej przez przewoźnika Arriva.
Seryjna produkcja autobusu hybrydowego Volvo rozpoczęła się we wrocławskiej fabryce w 2010 roku. Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39 proc. mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy w wersji diesel. Do tej pory firma sprzedała już ponad 2200 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce, autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we flocie MPK Inowrocław, PKM Świerklaniec na liniach miejskich w Tarnowskich Górach oraz we flocie MPK Wrocław.
Wprowadzenie do produkcji miejskiego autobusu hybrydowego stanowiło początek strategii firmy Volvo związanej z elektromobilnością. W kolejnych krokach firma wprowadziła na rynek hybrydę przegubową, a w 2014 roku elektryczną hybrydę Volvo 7900. Natomiast w czerwcu 2015 roku miała miejsce oficjalna prezentacja w pełni elektrycznego autobusu Volvo.
Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.
Silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla.
To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Najnowsza generacja modeli hybrydowych – Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39% mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy diesla, a przy tym emituje o połowę mniej tlenku azotu i cząstek stałych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.