MZK Zielona Góra właśnie rozstrzygnął postępowanie na dostawę pięciu autobusów elektrycznych klasy midi. Pojazdy dostarczy firma ARP, która jako jedyna złożyła ofertę w przedmiotowym postępowaniu.
MZK w Zielonej Górze właśnie rozstrzygnął
przetarg na dostawę pięciu autobusów elektrycznych klasy midi. W postępowaniu wybrana została firma ARP, która jako jedyna chciała wykonać to zamówienie. Oferta ARP
znacznie przewyższała budżet zamawiającego, więc MZK musiał dopłacić, aby rozstrzygnąć przetarg. Nowe autobusy mają dotrzeć do Zielonej Góry w ciągu roku od zawarcia umowy.
Elektrobusy, które chciał kupić miejski przewoźnik z Zielonej Góry musiały być nowe oraz w pełni niskopodłogowe. Długość nowych pojazdów określono w przedziale 9-10,5 metra. Autobusy mają zabierać na pokład minimum 60 pasażerów, z czego minimum 25 na miejscach siedzących. Preferowany układ drzwi to 1-2-0 lub 2-2-0.
Moc silnika lub silników określono na nie mniejszą niż 160 kW. W pojazdach znajdzie się mechanizm rekuperacji energii jak również wbudowany ogranicznik prędkości do 80 km/h. Zasięg autobusów na jednym ładowaniu ma wynosić minimum 220 kilometrów, a minimalna pojemność magazynu energii ma wynosić co najmniej 160 kWh. Ładowanie elektrobusów ma być możliwe zarówno poprzez złącze plug-in jak i poprzez pantograf odwrócony.