Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Amsterdam: Wizja tunelu pod rzeką z wjazdem spiralnym dla rowerzystów [grafiki]

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-06-2020
Ostatnia modyfikacja:
20-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

Propozycja budowy tunelu z olbrzymim spiralnym wejściem łączącym dworzec główny Amsterdam Centraal i dzielnicę Amsterdam Noord może rozwiązać rosnące problemy z ruchem - informuje serwis "Dutch Review".

Dla mieszkańców Amsterdam Noord, którzy korzystają z promów na rzece IJ, aby dostać się do głównego kolejowego dworca miasta, zatory stały się coraz większym problemem. Opinia publiczna i eksperci od lat są podzieleni, czy zbudować lepiej tunel czy kolejny most.

Być może receptą na komunikacyjne kłopoty będzie propozycja firmy architektonicznej Syb van Breda & Co. Obiekt "IJ Klopper" opiera się na układzie spiralnym o szerokości 50 metrów po obu stronach. Zaletą tunelu jest to, że spirala będzie mieć tylko łagodne nachylenie dla cyklistów poruszających się w górę lub w dół.

"IJ Klopper" został zaprojektowany w połowie 2019 roku, ale Rada Miejska Amsterdamu długo nie mogła przekonać się do podjęcia stosowanej decyzji, pomimo presji wywieranej przez opinię publiczną. Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 pogorszyła tylko trudną sytuację, bowiem promy łączące obie części miasta były w stanie pomieścić jedynie 20 proc. swojej zwykłej pojemności, ze względu na konieczność zachowania dystansu społecznego.

Projekt posiada jeszcze jeden istotny czynnik, mianowicie jest opłacalny. - Przez cały okres eksploatacji tunel jest trzy razy tańszy niż most - dodał twórca śmiałej koncepcji. Most jest tańszy o 50 proc. tylko podczas budowy. W dłuższej perspektywie więcej oszczędności przyniesie jednak tunel. Jeśli głębokość rzeki IJ zostanie zmniejszona, wówczas także prace budowlane nie będą wymagały większych kosztów. To pozwoli władzom Amsterdamu zrealizować inne projekty, być może równie efektowne.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów

Mobilność

Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów

Mateusz Kieruzal 05 marca 2023

Warszawa: Rusza Veturilo w nowej odsłonie. Nowe rowery, stare ceny

Komunikacja

Łódź nie rezygnuje z drogi rowerowej na Księży Młyn

Mobilność

Zobacz również:

Berlin będzie budował VeloBahny m.in. na liniach kolejowych

Przestrzeń

Berlin będzie budował VeloBahny m.in. na liniach kolejowych

Jakub Dybalski 08 marca 2017

Pozostałe z wątku:

Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów

Mobilność

Londyn: Więcej rowerzystów niż samochodów

Mateusz Kieruzal 05 marca 2023

Warszawa: Rusza Veturilo w nowej odsłonie. Nowe rowery, stare ceny

Komunikacja

Łódź nie rezygnuje z drogi rowerowej na Księży Młyn

Mobilność

Zobacz również:

Berlin będzie budował VeloBahny m.in. na liniach kolejowych

Przestrzeń

Berlin będzie budował VeloBahny m.in. na liniach kolejowych

Jakub Dybalski 08 marca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5