Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Amsterdam: Wizja tunelu pod rzeką z wjazdem spiralnym dla rowerzystów [grafiki]

Dalej Wstecz
Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-06-27 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Amsterdam: Wizja tunelu pod rzeką z wjazdem spiralnym dla rowerzystów [grafiki]
fot. Syb van Breda & Co
Amsterdam: Wizja tunelu pod rzeką z wjazdem spiralnym dla rowerzystów [grafiki]
Amsterdam: Wizja tunelu pod rzeką z wjazdem spiralnym dla rowerzystów [grafiki]
Amsterdam: Wizja tunelu pod rzeką z wjazdem spiralnym dla rowerzystów [grafiki]
Amsterdam: Wizja tunelu pod rzeką z wjazdem spiralnym dla rowerzystów [grafiki]
Propozycja budowy tunelu z olbrzymim spiralnym wejściem łączącym dworzec główny Amsterdam Centraal i dzielnicę Amsterdam Noord może rozwiązać rosnące problemy z ruchem - informuje serwis "Dutch Review".

Dla mieszkańców Amsterdam Noord, którzy korzystają z promów na rzece IJ, aby dostać się do głównego kolejowego dworca miasta, zatory stały się coraz większym problemem. Opinia publiczna i eksperci od lat są podzieleni, czy zbudować lepiej tunel czy kolejny most.

Być może receptą na komunikacyjne kłopoty będzie propozycja firmy architektonicznej Syb van Breda & Co. Obiekt "IJ Klopper" opiera się na układzie spiralnym o szerokości 50 metrów po obu stronach. Zaletą tunelu jest to, że spirala będzie mieć tylko łagodne nachylenie dla cyklistów poruszających się w górę lub w dół.

"IJ Klopper" został zaprojektowany w połowie 2019 roku, ale Rada Miejska Amsterdamu długo nie mogła przekonać się do podjęcia stosowanej decyzji, pomimo presji wywieranej przez opinię publiczną. Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 pogorszyła tylko trudną sytuację, bowiem promy łączące obie części miasta były w stanie pomieścić jedynie 20 proc. swojej zwykłej pojemności, ze względu na konieczność zachowania dystansu społecznego.

Projekt posiada jeszcze jeden istotny czynnik, mianowicie jest opłacalny. - Przez cały okres eksploatacji tunel jest trzy razy tańszy niż most - dodał twórca śmiałej koncepcji. Most jest tańszy o 50 proc. tylko podczas budowy. W dłuższej perspektywie więcej oszczędności przyniesie jednak tunel. Jeśli głębokość rzeki IJ zostanie zmniejszona, wówczas także prace budowlane nie będą wymagały większych kosztów. To pozwoli władzom Amsterdamu zrealizować inne projekty, być może równie efektowne.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Polska policja poleca rower na czas koronawirusa

Mobilność

Polska policja poleca rower na czas koronawirusa

Rafał Dybiński 12 maja 2020

Oksford zainwestuje w szersze chodniki i sieć tras rowerowych

Przestrzeń

Oksford zainwestuje w szersze chodniki i sieć tras rowerowych

Rafał Dybiński 12 maja 2020

Morawiecki: Wybudujemy 5 tys. km dróg dla rowerów

Przestrzeń

Morawiecki: Wybudujemy 5 tys. km dróg dla rowerów

Rafał Stawecki 12 lipca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5