Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Amsterdam odetnie zasilanie rowerom elektrycznym na osiedlach

Dalej Wstecz
Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-11-09 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Amsterdam odetnie zasilanie rowerom elektrycznym na osiedlach
fot. Tobias Nepiel
Władze Amsterdamu walczą zdecydowanie o zmniejszenie liczby ofiar wypadków drogowych spowodowanych kolizją rowerów elektrycznych z większymi pojazdami. Dzięki wdrożonej w niedalekiej przyszłości technologii cyfrowej zasilanie zainstalowane w dwukołowcach może zostać odcięte przed wjazdem na gęściej zaludnione tereny zabudowane miasta - informuje "The Guardian".

System został przetestowany z powodzeniem na czterokilometrowym odcinku ścieżek rowerowych na lotnisku Schiphol. Projekt finansuje holenderskie ministerstwo infrastruktury i gospodarki wodnej. Jego koszt oszacowano na 1,3 mln euro.

Stojący za koncepcją i działający non-profit Instytut Townmaking współpracuje z producentami rowerów elektrycznych i decydentami z Amsterdamu. Celem jest wdrożenie do 2022 roku nowych przepisów, ograniczających znacznie prędkość dwukołowców.

Miniony rok przyniósł bowiem 65 ofiar z udziałem rowerów elektrycznych. To wzrost o osiem w porównaniu z 2018 rokiem. Zdecydowana większość ofiar to mężczyźni powyżej 65 lat. Standardowy rower elektryczny osiąga prędkość 20 km/h, ale są dostępne znacznie szybsze modele. Niektóre z nich potrafią osiągnąć prędkość nawet 45 km/h.

Indranil Bhattacharya, strateg technologiczny z Townmaking Institute, ujawnił podjęcie rozmów z producentami na temat interakcji ich rowerów z infrastrukturą cyfrową zbudowaną przez lokalne władze. - Myślę, że pomogliśmy im zrozumieć, że to, dokąd powinny zmierzać pojazdy i jak szybko, nie zależy już od prywatnej firmy. W funkcjonującej demokracji to jest zadanie dla rządu i obywateli, zwłaszcza gdy mówimy o obszarach gęsto zaludnionych. Zmniejszając prędkość, zwiększamy bezpieczeństwo wszystkich - podkreślił Bhattacharya.

Podjęte dyskusje na temat wykorzystania tej technologii są najbardziej zaawansowane w samym Amsterdamie, ale prowincje Geldria i Północna Holandia również wykazały zainteresowanie. - To będzie trochę jak wyłączanie i włączanie telefonu komórkowego. Nie będziemy tego robić w przypadku złej pogody, bo wtedy rowerzystów zwyczajnie nie będzie na ulicach. Cyfrowa technologia po nawiązaniu sesji z infrastrukturą cyfrową wyśle w odpowiednim momencie ostrzeżenie i pośrednio będzie rozmawiać z motorowerem - wyjaśnił na koniec Bhattacharya.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5