Alstom podpisał umowę z Madrytem na automatyzację linii nr 6. To najbardziej obciążona linia madryckiego metra.
Linia okólna nr 6 o długości 23,5 km i składająca się z 28 stacji będzie pierwszą linią metra w Madrycie, na której zostaną wprowadzone pociągi bez maszynisty. Dziennie korzysta z niej średnio 400 tys. pasażerów.
Zadaniem Alstomu będzie zaprojektowanie i wdrożenie nowego systemu sterowania ruchem oraz kontroli dyspozytorskiej. Celem jest podniesienie automatyzacji z poziomu GoA2 do GoA4, oznaczającą w pełni automatyczne metro, bez maszynisty. Producent zaproponował system Urbalis CBTC. Nowe rozwiązania umożliwią także zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów.
Madryt wyda w sumie 104 mln euro na montaż drzwi peronowych na linii nr 6. Prace mają rozpocząć się w te wakacje. Jak wylicza Metro w Madrycie – prace obejmą 28 stacji. To 70 peronów o łącznej długości 6,4 km. W najbliższych latach przewidziano także remont infrastruktury torowej. Specjalnie dla zautomatyzowanej linii kupiono także 40 pociągów.
Jak wylicza Alstom, rozwiązania CBTC działają na 190 liniach metra w 32 krajach. Z tego 67 to automatyczne linie metra bez maszynisty. Producent wymienia między innymi São Paulo, Paryż, Rijad, Mediolan i Szanghaj.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.