Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Aleksandrów Łódzki: Są pieniądze na węzły, P+R i drogi rowerowe

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-11-22 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Aleksandrów Łódzki: Są pieniądze na węzły, P+R i drogi rowerowe
fot. Mateusz War. (Email), lic. CC BY-SA 3.0Autobus linii 78 Łódź – Aleksandrów
Władze województwa łódzkiego poinformowały o zwiększeniu wsparcia dla Aleksandrowa Łódzkiego na realizację dużego projektu komunikacyjnego. Obejmuje on infrastrukturę przystankową, parkingową i rowerową. Do inwestycji dołoży się budżet centralny.

Jak poinformował nas Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, w minioną środę zapadła decyzja o zwiększeniu dofinansowania projektu „Budowa multimodalnych węzłów przesiadkowych wraz z niskoemisyjnym systemem mobilności w gminie Aleksandrów Łódzki”. Pierwotnie podłódzkie miasto miało otrzymać z Regionalnego Programu Operacyjnego niespełna 10 mln zł. – Dzięki zaangażowaniu marszałka Grzegorza Schreibera Ministerstwo Finansów, Inwestycji i Rozwoju podjęło decyzję o współfinansowaniu projektu z budżetu państwa i wsparciu go kwotą 1 mln 800 tys. zł – czytamy w komunikacie Wydziału Komunikacji Społecznej UMWŁ.

Schreiber: Transport publiczny jest naszym priorytetem

W ramach przedsięwzięcia wybudowane mają zostać dwa centra przesiadkowe z parkingami Park and Ride (samochodowym) i Bike and Ride (rowerowym). – Powstanie 136 miejsc parkingowych, 25 km ścieżek rowerowych, interaktywny system informacji pasażerskiej z systemem monitoringu, mała architektura, a nawet toalety publiczne – wyliczają służby prasowe UMWŁ. Przy okazji miasto zorganizować ma także system roweru publicznego.

– Bardzo zależało mi na zwiększeniu dofinansowania tego projektu. Rozwój transportu publicznego to jeden z naszych priorytetów – skomentował decyzję rządu marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber. Przypomnijmy, że niedawno deklarację podobnego wsparcia udzielono Zgierzowi – tam dotyczyć ma ono modernizacji infrastruktury tramwajowej.

Niemal trzy dekady bez tramwajów

System komunikacji zbiorowej Aleksandrowa opiera się obecnie na połączeniach autobusowych łódzkiego MPK. Najważniejszą linią jest 78 – łączy ona centra Aleksandrowa i Łodzi. Rolę wspomagającą pełni zaś 84B na łódzki Teofilów, a także 97A pozwalające dotrzeć w rejon dworca Łódź Kaliska.

Dawniej Aleksandrów z Łodzią spinał jednak przede wszystkim tramwaj. Otwarta w 1910 r. linia w 1956 r. otrzymała numer 44, a kilka lat później ostatecznie ustalony został jej przebieg – łódzkim krańcem była pętla Północna (tzw. Dworzec Tramwajów Podmiejskich). W 1991 r. połączenie zlikwidowano.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pabianice hucznie żegnają tramwaj. „Jeszcze tu wrócę”

Komunikacja

Pabianice hucznie żegnają tramwaj. „Jeszcze tu wrócę”

Kasper Fiszer 20 listopada 2019

Łódź zdjęła sieć trakcyjną znad Konstantynowskiej

Komunikacja

Łódź zdjęła sieć trakcyjną znad Konstantynowskiej

Kasper Fiszer 18 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5