Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Adamczyk: E-hulajnogi nie są pieszymi. „Projekt przepisów praktycznie gotowy”

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Madrjas/Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-05-30 12:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Adamczyk: E-hulajnogi nie są pieszymi. „Projekt przepisów praktycznie gotowy”
fot. Baldesteinemanuel326, lic. CC A-SA 4.0 Intern
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział rychłe przyjęcie przez rząd przepisów dotyczących poruszania się hulajnóg elektrycznych po miastach. Nie zdradził szczegółów, ale przyznał, że e-hulajnogi będą traktowane jak pojazdy, a nie jako piesi.

– Projekt prawa dotyczącego hulajnóg i innych urządzeń napędzanych elektrycznie jest praktycznie gotowy. Wkrótce zostanie skierowany do prac rządu. To są pojazdy i będą traktowane jak pojazdy, a nie jak piesi – powiedział w czwartek minister infrastruktury.

Adamczyk nie sprecyzował, czy oznacza to, że miejsce dla hulajnóg elektrycznych zostanie wyznaczone na drodze rowerowej, na jezdni, czy i tu, i tu. Dość jasne jest jednak, że tę formę transportu czeka zakaz poruszania się po chodniku. Tego domagali się od dłuższego czasu zarówno miejscy aktywiści, jak i samorządowcy.

Hulajnogi elektryczne stały się popularne jesienią ubiegłego roku, gdy w Warszawie i we Wrocławiu swoją usługę uruchomił pierwszy operator hulajszeringu – Lime. Od tego czasu po ulicach największych polskich miast jeździ już blisko 6 tys. takich pojazdów, z czego połowa, należąca do pięciu operatorów, w stolicy. Choć e-hulajnogi cieszą się dużą popularnością, to są przyczyną wielu skarg. Mogą się rozpędzić do 25 km/h, a hulajnogiści jeżdżą często między pieszymi, co już doprowadziło do kilku potrąceń. Miasto z kolei walczy z porzuconymi na chodnikach pojazdami, które utrudniają chodzenie osobom starszym, czy niepełnosprawnym. Warszawski Zarząd Dróg Miejskich skonfiskował już ok. 500 e-hulajnóg różnych operatorów.

Podobny problem związany z brakiem przepisów, dla tego rodzaju pojazdów, mają też inne kraje w Europie. W Niemczech niedawno przyjęto przepisy, które zakazują poruszania się hulajnogą po chodniku, a zobowiązują hulajnogistę do korzystania z infrastruktury rowerowej lub jezdni. Ograniczają też prędkość e-hulajnóg do 20 km/h. W podobnym kierunku zmierzają projektowane przepisy we Francji. Mają zostać przyjęte we wrześniu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5