Przez kilkanaście dni pociągi na II linii metra będą jeździły na krótszej trasie – od Trockiej do Ronda Daszyńskiego. Trzy wolskie stacje pozostaną zamknięte w związku z podłączaniem systemów i urządzeń na styku istniejącego i budowanego odcinka II linii. Przerwa w ruchu zostanie też wykorzystana do naprawy wad i usterek na otwartych przed rokiem stacjach.
Pod koniec lipca połączono już torowisko na stacji końcowej C6 Księcia Janusza. Zamontowano już szyny prądowe oraz koryta kablowe dla przyszłych instalacji. Zainstalowano również bramy rolowane, oddzielające funkcjonujący odcinek II linii od budowanego.
Teraz przewidziano kolejny etap, związany z łączeniem instalacji zasilającej i systemów całoliniowych (sieci teletechnicznych, zasilania awaryjnego, szyny prądowej, systemów sterowania ruchem). Ponadto integrowana będzie sieć monitoringu oraz przyłącza światłowodowe i telefoniczne. Następnie przewidziano testy urządzeń, podczas których – jak informuje Metro –sprawdzana będzie poprawność wykonania prac, integralność wszystkich instalacji oraz łączność z dyspozytorniami stacyjnymi i Centralną Dyspozytornią na STP Kabaty.
W związku z tym w dniach 16-27 sierpnia stacje C8 Płocka, C7 Młynów i C6 Księcia Janusza będą zamknięte. Pociągi będą kursować wyłącznie w skróconej relacji Trocka – Rondo Daszyńskiego. – Aktualnie jeździmy na 15 składów, w czasie zamknięcia zmniejszymy do 12 z zachowaniem obowiązującego rozkładu jazdy – informuje Anna Bartoń, rzeczniczka prasowa Metra Warszawskiego. Uruchomiona zostanie linia autobusowa ZM2 na trasie Rondo Daszyńskiego – Os. Górczewska, jadąca Kasprzaka, Płocką i Górczewską.
Ponadto zamkniecie stacji umożliwi wykonawcy, firmie Gulermak, realizację prac związanych z usunięciem wad i usterek nawierzchni posadzek peronowych w ramach obowiązującej rękojmi.
Jak pisaliśmy, płytki lastryko są w wielu miejscach uszkodzone – pęknięcia ciągną się przez całą długość stacji.
Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów i C4 Bemowo. Za stacją C4 będą się znajdować tory odstawcze. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959,3 mln zł. Roboty miały pierwotnie zakończyć się w listopadzie 2021 r., ale z uwagi na pandemię przedłużą się do przyszłorocznych wakacji.