Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

55 elektrycznych Yutongów już w Danii

Dalej Wstecz
Autor:

Przemysław Farsewicz

Data publikacji:
2021-04-23 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

55 elektrycznych Yutongów już w Danii
fot. Yutong
55 elektrycznych Yutongów już w Danii
55 elektrycznych Yutongów już w Danii
55 elektrycznych Yutongów już w Danii
55 elektrycznych Yutongów już w Danii
55 elektrycznych Yutongów już w Danii
Dania sukcesywnie uruchamia elektryczne autobusy od chińskiego producenta Yutong, które dotarty do królestwa w lutym. Udział chińskiego producenta w rynku ekologicznych autobusów w Danii przekroczył już 60 proc.

Yutong już po raz drugi realizuje duże zamówienie dla Danii. Firma Keolis kupuje tym razem 55 autobusów elektrycznych Yutong E12. Pojazdy trafiły do zamawiającego już w lutym. Obecnie są sukcesywnie oddawane do użytku. 35 pojazdów zostanie przydzielonych do obsługi sieci Zelandia i Falster w aglomeracji Kopenhagi i wejdzie do użytku w czerwcu 2021 roku. Reszta od kwietnia jest przydzielona do obsługi sieci Odense. Autobusy elektryczne zastąpią najstarsze autobusy z silnikiem diesla, które działają obecnie w 200-tysięcznym Odense.

Autobusy elektryczne mają 12 metrów długości i pomieszczą 62 pasażerów. Według firmy Keolis pojazdy będą ładowane w odpowiednich zajezdniach przez maksymalnie sześć godzin w nocy. Baterie na jednym ładowaniu mają pozwolić na pokonanie dystansu do 350 km. Operator transportu publicznego zwraca uwagę, że do czasu ukończenia nowej zajezdni w Korsø, 35 elektrycznych autobusów dla sieci Zelandii i Falster zostanie tymczasowo ulokowanych w Odense.

Firma Keolis (z siedzibą w Paryżu) w przeciągu dwóch miesięcy przeszkoliła łącznie 395 kierowców i 20 pracowników utrzymania ruchu. Przewoźnik jest obecny w Danii od 2000 roku. Obecnie obsługuje już około 500 autobusów w dziewięciu miastach. Keolis jest także operatorem dwóch krajowych sieci lekkiej kolejki przypominającej w charakterze tramwaj – jednej w Aarhus, która została otwarta w grudniu 2017 r., a drugiej właśnie w Odense, której otwarcie planowane jest na sierpień 2021 r. Wraz z tym wydarzeniem przeorganizowana ma zostać cała miejska sieć komunikacyjna, która dzisiaj liczy 10 linii, aby w pełni zintegrować się z przyszłą ok. 22-kilometrową siecią tramwajową.

60 proc. elektrycznych autobusów w Danii to Yutong

55 pojazdów to kolejne duńskie zamówienie na autobusy elektryczne, które wygrał Yutong. Chińska firma po raz pierwszy zadebiutowała na duńskim rynku w 2019 roku w mieście Roskilde. Dostarczono wówczas 20 autobusów . Według danych Chatrou CME Solutions, na koniec 2020 roku w kraju działały 82 elektryczne autobusy.

Warto podkreślić, że wraz dostarczeniem ostatnich autobusów, Yutong znacznie zwiększa udział w runku w pełni elektrycznych autobusów w Danii. Udział firmy przekroczył 60 proc. Producent zachwala, że jego autobusy E12 mają wiele zalet, takich jak wysoka niezawodność, niski wskaźnik awaryjności i niskie koszty eksploatacji.


fot. Yutong

Europa Północna celem Yutong

Chiński producent sukcesywnie umacnia swoją pozycję w Europie, do której dostarczył już 153 autobusy elektryczne. Analizując ogólną sprzedaż, do końca 2020 roku Yutong sprzedał ponad 9 000 wszelkiego typu pojazdów w Europie, a jego produkty są dostępne we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Norwegii, Bułgarii, Rosji oraz w wielu innych krajach i regionach. Pod koniec 2020 roku do Norwegii dostarczono partiami 102 elektryczne autobusy Yutong , co stanowi rekord największego zamówienia realizowanego z Chin do Europy. Kolejnym krokiem producenta było otwarcie europejskiego magazynu części zamiennych we Francji .

Chińska firma nie ukrywa, że koncentruje swoją uwagę na Europie, a zwłaszcza na jej północnej części. – Celem grupy jest większa obecność na rynkach europejskich niż obecnie. We Francji jesteśmy bezpośrednio obecni z Yutong France. Jak również w krajach skandynawskich. W przypadku pojazdów elektrycznych absolutnie niezbędne jest zbudowanie bliskiej relacji między producentem a kupującym. Skupiamy się na Europie Północnej: Norwegii, Finlandii, Danii, Szwecji . Następnie w Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech spodziewamy się bardzo dużego popytu w nadchodzących latach. Jesteśmy już obecni także w Bułgarii i przyjrzymy się możliwościom w Hiszpanii – zapowiada Franco Miniero, dyrektor zarządzający Yutong na Europę i Amerykę Północną.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pierwszy autobus Yutonga w Polsce. Dotarł do Bobowej

Komunikacja

Pierwszy autobus Yutonga w Polsce. Dotarł do Bobowej

Witold Urbanowicz 03 lutego 2021

Lidzbark Warmiński wybiera chińskie autobusy

Przestrzeń

Lidzbark Warmiński wybiera chińskie autobusy

Przemysław Farsewicz 15 grudnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5