Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

40 mln zł na tramwaje w Katowicach

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
29-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa CUPT / Tramwaje Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
40 mln zł na tramwaje w Katowicach
fot. TŚ
Centrum Unijnych Projektów Transportowych zawarło z Tramwajami Śląskimi umowę o dofinansowanie trzeciego etapu projektu unijnego. Dzięki tej kwocie Katowice zyskają prawie trzy kilometry zmodernizowanych linii tramwajowych, a także kilkanaście peronów przystankowych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Podpisana umowa dotyczy trzeciego etapu projektu unijnego. Wsparcie z Programu infrastruktura i Środowisko otrzymały w latach 2017 i 2018 również dwa wcześniejsze etapy. Dofinansowanie całej inwestycji ze środków UE to prawie 600 mln złotych.

– Dzięki inwestycji Katowice zyskają nie tylko prawie trzy kilometry zmodernizowanych linii tramwajowych, ale również nowe, przebudowane przystanki, które będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Liczymy, że inwestycja zachęci mieszkańców do porzucenia samochodów i częstszego korzystania z komunikacji miejskiej – mówi Waldemar Buda, wiceiminister funduszy i polityki regionalnej. – To druga największa inwestycja pod względem wysokości otrzymanego wsparcia UE w sektorze transportu miejskiego. Etap trzeci, dla którego podpisujemy umowę o dofinansowanie z UE na blisko 40 mln zł, obejmuje modernizację czterech odcinków linii tramwajowej na terenie miasta Katowice – dodaje.

¬– Program Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 to największy w całej UE program finansowany ze środków polityki spójności. Pula środków UE przeznaczona na POIiŚ wynosi 86 mld zł. To pieniądze na największe inwestycje m.in. w transport, ochronę środowiska i energetykę. W ramach dotychczas podpisanych umów w województwie śląskim realizowanych jest aż 39 projektów z dofinansowaniem POIiŚ. Ich wartość to 19,8 mld zł, a dofinansowanie unijne – 11,3 mld zł – podkreśliła Joanna Lech, p.o. dyrektora CUPT.

Zakres projektu obejmuje cztery zadania infrastrukturalne związane z przebudową istniejącej infrastruktury oraz trzy zadania związane z zakupem specjalistycznych pojazdów technicznych, tj. zakup trzech pojazdów torowych, zakup szlifierki torowej oraz zakup pojazdu specjalistyczno-ratunkowego. Projekt obejmuje m.in. przebudowę ok. 2,96 km linii tramwajowej (ok. 5,90 km toru pojedynczego) wraz z przebudową 13 peronów przystankowych przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

– Mamy ogromną satysfakcję z tego, że mimo, iż zmuszeni byliśmy do zmiany zakresu rzeczowego etapu trzeciego naszego projektu inwestycyjnego, zdołaliśmy go dobrze przygotować i uzyskać akceptację ze strony organów europejskich oraz Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Wkrótce będziemy ogłaszać pierwsze przetargi na realizację zadań z tego etapu – powiedział Bolesław Knapik, prezes zarządu spółki Tramwaje Śląskie

Zadania inwestycyjne:
  • Przebudowa torowiska tramwajowego w ul. Obrońców Westerplatte w Katowicach na odcinku od ul. Korczaka do ul. Wańkowicza (odcinek znajduje się pomiędzy zadaniami realizowanymi w perspektywie finansowej 2007 – 2013). Linia dwutorowa o długości ok. 1200 metrów toru pojedynczego (mtp.).
  • Przebudowa torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Chorzowskiej w Katowicach na odcinku od ul. Złotej do ul. Dębowej. Linia dwutorowa o długości ok. 790 mtp.
  • Przebudowa torowiska tramwajowego wzdłuż trasy im. Nikodema i Józefa Reńców w Katowicach na odcinku od ul. Wiśniowej do ul. Brackiej (znajduje się pomiędzy zadaniami realizowanymi w perspektywie finansowej 2007 – 2013). Linia dwutorowa o długości ok. 1520 mtp.
  • Przebudowa torowiska tramwajowego w ul. 1 Maja i ul. Obrońców Westerplatte w Katowicach na odcinku od wiaduktu DK79 do „Baterpolu” (pomiędzy zadaniem realizowanym w perspektywie finansowej 2007 – 2013 oraz zrealizowanym w 2020 r. projektem pn. „Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych – węzeł Zawodzie”). Linia dwutorowa o długości ok. 2390 mtp.
.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5