Partnerzy serwisu:
Komunikacja

30 nowych Mercedesów Citaro na ulicach Gdańska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
20-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Gdansk.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
30 nowych Mercedesów Citaro na ulicach Gdańska
fot. Jerzy Pinkas / www.gdansk.plZdjęcie pochodzi z ubiegłorocznej prezentacji- wówczas nowo zakupionych pojazdów
Flotę Gdańskich Autobusów i Tramwajów zasiliło 30 nowoczesnych ekologicznych Mercedesów Citaro. Łącznie spółka GAiT dzierżawić będzie 48 takich pojazdów. Natomiast w latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła już 67 autobusów marki Mercedes Citaro.

Do ruchu włączonych zostało już 20 dzierżawionych pojazdów. Siedem kolejnych odebrano i niebawem wyjadą na trasy. Trwają procedury odbiorcze kolejnych trzech. W tym tygodniu dotrze następnych sześć pojazdów.

Jest 30, będzie 48 wydzierżawionych Mercedesów


Kolejne z zamówionych pojazdów będą sukcesywnie dostarczane i włączane do ruchu. Łącznie Gdańskie Autobusy i Tramwaje dzierżawić będą 48 Mercedesów Citaro, w tym 29 autobusów standardowych (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro), 13 przegubowych (Mercedes-Benz Typ 628 03 Citaro G) i 6 typu midi (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro K), wraz z wyposażeniem elektronicznym i niezbędnym oprogramowaniem oraz z licencjami. Przed włączeniem nowych pojazdów do ruchu oprócz procedur odbiorowych, są one wyposażane w system informacji pasażerskiej. W pojeździe umieszczane są także komunikaty oraz piktogramy zgodnie z wytycznymi organizatora przewozów – Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Spółka GAiT dzierżawi nowe autobusy od konsorcjum firm EvoBus Polska oraz Pekao Leasing. Koszt ośmioletniej dzierżawy pojazdów wraz z usługami utrzymania technicznego to ponad 117 mln zł brutto. – Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego właśnie używanie, nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania – komentuje Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu. – Z modelu dzierżawy taboru już korzystają zakłady komunikacji miejskiej w Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu czy Gliwicach. Sprawdzimy go także i u nas – dodaje.

– Atutem i główną ideą dzierżawy, jako bardzo popularnego dziś rozwiązania, jest zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej – mówi Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów. – Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy bez konieczności angażowania w to pracowników GAiT i, co też ważne, zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów. To ważny kontekst. Dzierżawa jest tu doskonałym rozwiązaniem – dodaje.
Mercedesy Citaro to, jak zapewnia producent, obecnie najnowocześniejsze seryjnie produkowane autobusy miejskie. Warto przypomnieć, że nowoczesne ekologiczne autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin Euro VI Mercedes Citaro do gdańskiej floty dołączyły w 2016 roku. W latach 2016-2019 spółka GAiT zakupiła 67 takich pojazdów.

Bezpieczne, wygodne

Każdy z pojazdów wyposażony jest w system klimatyzacji o wydajności zapewniającej komfort podróżowania nawet w upalne dni z uwzględnieniem specyfiki komunikacji miejskiej tj. częste otwieranie drzwi.
Komora silnika i komora dodatkowego urządzenia grzewczego wyposażone są w automatyczne urządzenia detekcji i gaszenia pożaru. Każdy z autobusów wyposażony jest w system monitoringu wizyjnego i system zliczający pasażerów. Wszystkie pojazdy przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych i podróżujących z wózkami dziecięcymi. W pojazdach zamontowano także funkcję przyklęku, dzięki której bok pojazdu będzie można obniżyć o 60 mm, co znacznie ułatwia wejście i wyjście z pojazdu.
W kabinach kierowców zamontowane są defibrylatory AED. Korzystanie z nich jest bezpieczne i dla ratownika, i dla poszkodowanego. Defibrylator sam automatycznie analizuje pracę serca w ciągu kilku sekund, jeśli serce bije chaotycznie, aparat „rekomenduje” wstrząs terapeutyczny i „prowadzi” akcję ratowniczą; jeśli urządzenie nie wykryje takiej potrzeby, nie poda wstrząsu terapeutycznego ale podpowie dalsze działania. Dane statystyczne pokazują, że szansa na uratowanie życia człowieka, gdy podejmie się akcję ratunkową z użyciem AED, wynosi 70%.

Informacja na widoku


Autobusy midi i standardowe zamontowane mają po jednym, a przegubowe po dwa wyświetlacze LCD wewnętrzne, podwójne o wielkości 22’’, umożliwiające wyświetlanie m.in. numeru linii, trasy, mapki z aktualną pozycją pojazdu, zdjęć, komunikatów specjalnych i video. Monitory posiadają funkcję antyrefleksu. W standardowych Citaro i w midikach znajduje się jeden, a w przegubowych dwa wyświetlacze boczne LCD o rozmiarze 38’’, na których wyświetlane są informacje o numerze linii oraz przebieg trasy z graficznym oznaczeniem przystanku bieżącego.

Autobusy wyposażone są w trzy tablice zewnętrzne (przednia, boczna i tylna) wyświetlające informacje w barwie bursztynowej, zapewniające dobrą widoczność w każdych warunkach i mogące pracować w temperaturach od -20°C do +70°C. Tablice wyświetlają numer linii oraz nazwę przystanku końcowego w jednym lub w dwóch rzędach, posiadają również możliwość wyświetlania informacji w sekwencji stałej lub płynącej.

Nowoczesne i ekologiczne


Jak zapewnia producent, Mercedesy Citaro są obecnie najnowocześniejszymi seryjnie produkowanymi autobusami miejskimi. – Dzięki temu, że są to nowe pojazdy spełniają one bardzo wysoką klasę Euro VI. Dbamy o środowisko więc jest to dla nas bardzo ważne. Mam nadzieję, że pasażerowie będą zadowoleni oraz że nowe autobusy znacząco podniosą komfort pracy kierowców – mówił Piotr Borawski.

Do głównych innowacji należą:
  • odzyskiwanie energii hamowania poprzez moduł rekuperacyjny umieszczony przy tradycyjnych akumulatorach, co przyczynia się do znacznej redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2 wpływając korzystnie na środowisko;
  • znacznie mniejsze od wartości granicznych normy Euro VI emisje spalin; norma Euro VI wprowadza zmniejszenie emisji cząstek stałych o 66 % i tlenków azotu aż o 80 % w porównaniu do Euro V;
  • spełnienie Regulaminu nr 66-02 EKG ONZ i nr 29 EKG ONZ wpływające na poprawę wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie kierowcy; maksymalne bezpieczeństwo uzyskano stosując łączenia konstrukcyjne opierające się na nowych, laserowo wycinanych węzłach, co daje większą sztywność i wytrzymałość szkieletu.

Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdańsk ma umowę na autobusy wodorowe

Prawo & Finanse

Gdańsk ma umowę na autobusy wodorowe

Redakcja/inf. pras. 13 września 2023

Gdańsk testuje przegubowego MAN-a

Komunikacja

Gdańsk testuje przegubowego MAN-a

Paulina Chełmińska 20 czerwca 2023

GAiT szukają firmy do napraw i utrzymania swoich tramwajów

Komunikacja

Pierwszy elektryczny Man dla Gdańska gotowy

Komunikacja

Pierwszy elektryczny Man dla Gdańska gotowy

Redakcja/inf. pras. 07 kwietnia 2023

GAiT chcą wynająć 10 autobusów wodorowych

Komunikacja

GAiT chcą wynająć 10 autobusów wodorowych

Jakub Rösler 06 kwietnia 2023

GAiT naprawią zabytkowego Bergmanna

Komunikacja

GAiT naprawią zabytkowego Bergmanna

Jakub Rösler 03 marca 2023

Zobacz również:

Gdańsk ma umowę na autobusy wodorowe

Prawo & Finanse

Gdańsk ma umowę na autobusy wodorowe

Redakcja/inf. pras. 13 września 2023

Gdańsk testuje przegubowego MAN-a

Komunikacja

Gdańsk testuje przegubowego MAN-a

Paulina Chełmińska 20 czerwca 2023

GAiT szukają firmy do napraw i utrzymania swoich tramwajów

Komunikacja

Pierwszy elektryczny Man dla Gdańska gotowy

Komunikacja

Pierwszy elektryczny Man dla Gdańska gotowy

Redakcja/inf. pras. 07 kwietnia 2023

GAiT chcą wynająć 10 autobusów wodorowych

Komunikacja

GAiT chcą wynająć 10 autobusów wodorowych

Jakub Rösler 06 kwietnia 2023

GAiT naprawią zabytkowego Bergmanna

Komunikacja

GAiT naprawią zabytkowego Bergmanna

Jakub Rösler 03 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5