Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

25 Lajkoników już w Krakowie. Pierwszy kontrakt na półmetku

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-01-25 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa MPK Kraków

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

25 Lajkoników już w Krakowie. Pierwszy kontrakt na półmetku
fot. MPK Kraków
25 Lajkoników już w Krakowie. Pierwszy kontrakt na półmetku
25 Lajkoników już w Krakowie. Pierwszy kontrakt na półmetku
25 Lajkoników już w Krakowie. Pierwszy kontrakt na półmetku
25 Lajkoników już w Krakowie. Pierwszy kontrakt na półmetku
W nocy 25 stycznia do zajezdni tramwajowej Podgórze został przywieziony 25 Lajkonik. To oznacza, że realizacja kontraktu obejmującego dostawę w sumie 50 tych nowoczesnych tramwajów jest już na półmetku.

Lajkonik dostarczony z fabryki Stadlera w Siedlcach w najbliższych dniach będzie przechodził ostatnie odbiory techniczne. Po ich zakończeniu dołączy do floty w zajezdni Nowa Huta i zacznie wozić pasażerów.

Pierwszy Lajkonik został dostarczony do Krakowa 13 grudnia 2019 roku. Na regularnej linii te nowoczesne wagony zaczęły kursować 18 czerwca 2020 roku. Pasażerów zaczęły wtedy przewozić dwa Lajkoniki – jeden na linii nr 52 a drugi na linii nr 3.

Firma Stadler w sumie dostarczy do Krakowa 110 nowoczesnych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów. W tym roku do stolicy Małopolski zostanie jeszcze przywiezionych 25 wagonów z obecnego kontraktu. Dostawa pozostałych 60 jest planowana na lata 2022-2023. To oznacza dla krakowian prawdziwą rewolucję w taborze tramwajowym i to już w najbliższym czasie. Skutki tych zmian widać już dzisiaj. Krakowianie mają do dyspozycji na regularnych liniach 22 Lajkoniki, które kursują m.in. na liniach nr 3, 14, 18, 24 i 50.

Nowe tramwaje są nie tylko komfortowe dla pasażerów, ale także przyjazne dla środowiska. Zastosowany w nich system rekuperacji umożliwia wykorzystywanie energii hamowania. Ergonomiczna kabina i wygodny fotel zapewniają z kolei komfortowe warunki pracy dla motorniczych.

Warto także podkreślić, że dwa tramwaje z tej dostawy będą jako pierwsze w Polsce wyposażone w innowacyjny system, który pozwoli na jazdę z opuszczonym pantografem, bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinku co najmniej 3 km. Wszystkie pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanie tego systemu w przyszłości. To rozwiązanie ma umożliwić jazdę tramwajom w przypadku, gdy nie będzie możliwości korzystania z sieci trakcyjnej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków testuje jazdę Lajkonika bez pantografu w regularnym ruchu

Przestrzeń

Kraków testuje jazdę Lajkonika bez pantografu w regularnym ruchu

Witold Urbanowicz 02 grudnia 2020

Dwunasty Lajkonik już w Krakowie, dwa kolejne Lajkoniki na linii

Komunikacja

Dwunasty Lajkonik już w Krakowie, dwa kolejne Lajkoniki na linii

inf. pras 08 października 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5