Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

10 ofert na budowę nowej trasy tramwajowej w Katowicach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-11-25 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

10 ofert na budowę nowej trasy tramwajowej w Katowicach
fot. Rafał Wójcik
Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na budowy nowej linii tramwajowej w Katowicach. Dwutorowa linia przebiegać będzie wzdłuż ul. Grundmanna, łącząc Gliwicką i Chorzowską. Żadna z dziesięciu ofert nie zmieściła się w budżecie zamawiającego.

Nowe odcinek dwutorowej linii w ciągu ul. Grundmanna, ulokowany po zachodniej stronie jezdni, będzie miał nieco ponad 600 metrów długości. Torowisko będzie miało klasyczną konstrukcję – na podkładach. Zarówno na skrzyżowaniu z Gliwicką, jak i Chorzowską przewidziano rozjazdy we wszystkich relacjach. W sumie, w ramach tej inwestycji przewidziana została budowa ok. 1900 metrów toru pojedynczego (mtp), uwzględniając również przebudowę fragmentów torowisk na połączeniu nowej trasy z liniami biegnącymi w ul. Gliwickiej i wzdłuż ul. Chorzowskiej. Konieczne będzie wybudowanie nowego przęsła wiaduktu nad Drogową Trasą Średnicową oraz mostu nad rzeką Rawą. Przystanki przewidziane są na dwóch końcach budowanego odcinka w pobliżu skrzyżowań z ul. Chorzowską i ul. Gliwicką. Powstanie też stacja prostownikowa.

W środę (24 listopada) minął termin składania ofert. Wystartowało dziesięć firm, ale żadna nie zmieściła się w skromnym budżecie, określonym na 23,6 mln zł brutto. Najtaniej – za 39,7 mln zł – inwestycję jest w stanie zrealizować lokalne konsorcjum firm Spaw-Tor, Silesia Invest i Grotex. NDI proponuje 41,4 mln zł, konsorcjum firm Ambet i Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Dabud – 42,3 mln zł, Primost Południe – 43,3 mln zł, konsorcjum firm Mosty Łódź i Spec Bruk – 44,0 mln zł, Tor-Krak – 44,6 mln zł, Torpol – 44,8 mln zł, Eurovia Polska – 47,3 mln zł, Nowak Mosty – 48,6 mln zł, PORR – 52,4 mln zł.

O wyborze decydują cena (80%), okres gwarancji (10%) oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (10%). Wszyscy zaproponowali 84 miesiące gwarancji. Wybrany w postępowaniu przetargowym generalny wykonawca robót będzie miał 14 miesięcy od dnia podpisania umowy na wykonanie całości prac. Inwestycja będzie realizowana przy częściowo wyłączonym ruchu tramwajowym. Zadanie jest częścią wielkiego projektu unijnego.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5