Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

10 hybryd Volvo już w Inowrocławiu. Są też solarisy

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2015-09-01 07:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

10 hybryd Volvo już w Inowrocławiu. Są też solarisy
fot. Volvoautobusy w Inowrocławiu
30 sierpnia uroczyście przekazano 10 autobusów hybrydowych marki Volvo do Inowrocławia. To efekt realizacji umowy podpisanej w marcu pomiędzy miastem i Volvo Bus Corporation. W ramach tego samego przetargu do Inowrocławia trafiły też dwa elektryczne autobusy marki Solaris.

Przekazane właśnie pojazdy w czerwono-żółtych barwach, to Volvo 7900 Hybrid, wyprodukowane we wrocławskiej fabryce niskopodłogowe autobusy z napędem hybrydowym.

Firma Volvo w ramach umowy zapewni MPK Inowrocław także wsparcie po sprzedaży. W okresie 60 miesięcy od dnia przekazania autobusów do Inowrocławia, Volvo będzie wykonywało na swój koszt wszelkie przewidywane, planowane do wykonania przeglądy, konserwacje i wymiany, oraz niezbędne naprawy, za wyjątkiem napraw i wymiany opon oraz napraw powypadkowych.

- Miło mi przekazać te innowacyjne autobusy hybrydowe miastu, które rozwija się w sposób zrównoważony, dbając w równym stopniu o infrastrukturę, co o środowisko naturalne, jakość powietrza, jak i komfort mieszkańców – powiedziała w niedzielę Małgorzata Durda, dyrektor ds. sprzedaży autobusów, Volvo Polska. – Inowrocław to miasto–uzdrowisko. Wiemy, że kwestie związane z troską o środowisko miejskie mają tu kluczowe znaczenie. Nasz niskoemisyjny autobus hybrydowy doskonale wpisuje się w prowadzoną w tym zakresie politykę miasta, m.in. dzięki cichej eksploatacji i znacznie niższemu zużyciu paliwa od tradycyjnych pojazdów napędzanych silnikiem diesla.

Seryjna produkcja autobusu hybrydowego Volvo rozpoczęła się we wrocławskiej fabryce w 2010 roku. Volvo 7900 Hybrid zużywa do 39 proc. mniej paliwa, emituje 40–50 proc. mniej spalin i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niż analogiczne autobusy w wersji diesel. Jest cichy, jego akumulatory są ładowane energią powstającą podczas hamowania. System napędowy to hybryda równoległa, co oznacza, że silnik wysokoprężny i silnik elektryczny mogą pracować niezależnie od siebie.

Do tej pory firma sprzedała już ponad 2000 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce, oprócz Inowrocławia autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we flocie PKM Świerklaniec na liniach miejskich w Tarnowskich Górach oraz we flocie MPK Wrocław.

Poza dziesięcioma Volvo Inowrocław wzbogacił się o dwa elektryczne solarisy. To 12–metrowe jednoczłonowe, trzydrzwiowe Urbino, wyposażone w napęd o mocy 160 kW oraz baterie o pojemności 201 kWh, ładowane przy pomocy zewnętrznej ładowarki o mocy 20 kW, podłączanej za pośrednictwem złącza plug-in. Dodatkowo pojazd zostanie przygotowany do późniejszej instalacji pantografu.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
SOR chce podgryzać Solarisa nowym designem autobusu

Komunikacja

SOR chce podgryzać Solarisa nowym designem autobusu

Jakub Dybalski 04 kwietnia 2016

Elektryczny autobus Volvo w sprzedaży od przyszłego roku

Komunikacja

Elektryczny autobus Volvo w sprzedaży od przyszłego roku

jd/inf. pras. 10 listopada 2015

Inowrocław z elektrykiem Solarisa i hybrydą Volvo

Komunikacja

Inowrocław z elektrykiem Solarisa i hybrydą Volvo

Witold Urbanowicz 17 marca 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5