Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

10 dni bez tramwaju do Lutomierska i Konstantynowa

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-07-18 13:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

10 dni bez tramwaju do Lutomierska i Konstantynowa
fot. Kasper Fiszer
Przez dziesięć dni tramwaje łódzkie nie będą jeździły do Konstantynowa Łódzkiego, Lutomierska oraz pętli Zdrowie w Łodzi. Powodem są prace na wiadukcie kolejowym. Niestety, zamknięcie nie zostanie wykorzystane do poprawy stanu infrastruktury na podmiejskiej trasie tramwajowej.

MPK-Łódź poinformowało, że w dniach 19-28 lipca zostanie wstrzymany ruch tramwajowy na ulicy Kostantynowskiej, prowadzącej w kierunku Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. Utrudnienia są spowodowane remontem wiaduktu kolejowego nad Konstantynowską.

W związku z pracami linie podmiejskie 9, 43 i nocna N9 zostaną zawieszone. Linia 9A, będąca miejskim wariantem linii 9, dojedzie do pętli Legionów, natomiast linia 46, jeżdżąca do Ozorkowa, zostanie skierowana od placu Wolności ulicami Legionów, Włókniarzy i Limanowskiego do dworca Łódź Żabieniec. Zostaną uruchomione dwie linie zastępcze Z9 Konstantynów Łódzki – Włókniarzy (Naftowa) oraz Z43 Lutomiersk – Włókniarzy (Naftowa).

Niestety, zamknięcie torowiska nie zostanie wykorzystane do remontu podmiejskiego odcinka trasy. – To tylko prace prowadzone przez PKP – informuje Agnieszka Hamankiewicz, kierownik działu promocji MPK. W 2014 r. wyremontowano tor na moście nad Nerem, jednak ogólny stan infrastruktury tras podmiejskich pozostawia wiele do życzenia. Ostatnio z tego powodu zawieszono czasowo fragment linii, na innej trasie podmiejskiej, w Ozorkowie. Szczęśliwie, ruch został wznowiony, a w najbliższym czasie zostaną wykonane doraźne naprawy na newralgicznym moście, choć to nadal tylko przedłużanie życia za pomocą kroplówki. Samorządy na trasach linii podmiejskich chcą ich zachowania i myślą o remontach, ale problemem jest wysoki szacowany koszt całkowitej modernizacji torowisk.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ozorków: Co dalej z tramwajem do Łodzi?

Komunikacja

Ozorków: Co dalej z tramwajem do Łodzi?

Kasper Fiszer 06 lipca 2016

Co z tramwajami podmiejskimi? Samorządy chcą ich zachowania

Prawo & Finanse

Co z tramwajami podmiejskimi? Samorządy chcą ich zachowania

Roman Czubiński 11 lutego 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5