Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Pięć ofert na węzeł Junikowo z przejazdem pod torami i rezerwą dla tramwaju

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań: Pięć ofert na węzeł Junikowo z przejazdem pod torami i rezerwą dla tramwaju
mat. PIM
Poznańskie Inwestycje Miejskie otworzyły oferty w przetargu na projekt i budowę węzła transportowego Grunwaldzka przy przystanku Poznań Janikowo. Istotnym elementem będzie bezkolizyjny przejazd pod torami. O zamówienie wycenione na 90 mln zł ubiega się pięć podmiotów.


Przedmiotem przetargu jest budowa zintegrowanego węzła transportowego Grunwaldzka przy przystanku kolejowym Poznań Junikowo na granicy Poznania i Plewisk. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj.

Jak informują Poznańskie Inwestycje Miejskie, w ramach przedsięwzięcia przewidziano budowę bezkolizyjnego przejazdu pod torami linii kolejowej nr 3. Zostanie wybudowany dwuprzęsłowy wiadukt kolejowy, z równoległą kładką pieszo-rowerową nad poprowadzoną w zagłębieniu ul. Grunwaldzką.

Ponadto przy stacji kolejowej Poznań Junikowo powstanie węzeł przesiadkowy. Pętla autobusowa w rejonie peronu kolejowego umożliwi szybką przesiadkę pomiędzy pociągami i autobusami. Powstanie budynek poczekalni wraz z toaletami dla pasażerów komunikacji publicznej. Na wspólnym peronie autobusowo-kolejowym (od strony Poznania) zlokalizowana zostanie wiata peronowa o długości 76 m. Uzupełnieniem węzła transportowego będą parkingi typu "parkuj i jedź" dla samochodów i rowerów. Przewidziano miejsce dla ok. 190 samochodów. Na ul. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Twardogórskiej do ul. Wołczyńskiej, powstanie ok. kilometrowa droga z chodnikami i ścieżkami rowerowymi.

Niestety, projekt nie zakłada przedłużenia linii tramwajowej, oddalonej od węzła o ok. 800 m. Założono natomiast pozostawienie rezerwy na pętlę tramwajową będącą przedłużeniem istniejącej sieci tramwajowej z pętli Junikowo, oddalonej od węzła o ok. 800 m.

W czwartek (27 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowało pięć podmiotów. Najtańszą ofertę złożyła powiązana kapitałowo z miejskimi spółkami firma Tormel, która wyceniła prace na 92,7 mln zł brutto. Budimex jest gotów wykonać prace za 95,6 mln zł, a Strabag za 98,1 mln zł. Trakcja wyceniła prace na 97,6 mln zł, a Torpol – na 104,6 mln zł.

O wyborze zdecydują cena (60%), gwarancja (30%) oraz skrócenie terminu wykonania dla etapu I (10%). Wszyscy zaproponowali jednak 72 miesiące gwarancji oraz skrócenie czasu realizacji o 60 dni. Całość ma zostać wykonana do końca kwietnia 2023 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5