Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Modernizacja pierwszego Tramino. Podejście drugie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Modernizacja pierwszego Tramino. Podejście drugie
fot. Leinad, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Właśnie ogłoszono ponowny przetarg na modernizację i naprawę główną pierwszego tramwaju wyprodukowanego przez Solarisa, a więc pojazdu S100. Zakres prac jest niemal identyczny jak przy pierwszej próbie naprawy, a największą zmianą jest zaniechanie przebudowy kabiny motorniczego i zmiany układu okien bocznych.

MPK Poznań podejmuje drugą próbę naprawy oraz modernizacji pierwszego tramwaju Solarisa, prototypowego S100, który został odkupiony przez przewoźnika w ubiegłym roku. Pierwsze podejście do naprawy oraz modernizacji wagonu nie powiodło się z powodu kosztów, gdyż obie otrzymane przez MPK oferty przekraczały budżet na to zadanie.

Ponowione postępowanie ma niemalże identyczne wytyczne jak te, które znalazły się w pierwszym przetargu. Biały Tramino zostanie więc zmodernizowany i upodobniony do seryjnych wagonów Solarisa, które można spotkać na ulicach Poznania. Tramwajem referencyjnym, do którego ma zostać upodobniony S100, jest tramwaj S105 o numerze bocznym 545.

Pierwszy tramwaj wyprodukowany przez Solarisa straci więc sporo rozwiązań i cech szczególnych, które wyróżniały go na tle innych tramwajów tego producenta. Zniknie chociażby automatycznie wysuwana rampa dla wózków inwalidzkich, a gruntowną zmianę przejdzie też system oświetlenia wnętrza pojazdu oraz sposób ułożenia siedzeń w tramwaju.

Wagon zostanie też przystosowany do aktualnych wymogów w zakresie systemu informacji pasażerskiej, monitoringu czy systemu kasowników. W pierwszym Tramino znajdzie się również terminal do zakupu biletów w formie elektronicznej. Po modernizacji wszystkie wyświetlacze mają pokazywać tekst w kolorze białym, co może oznaczać, że tramwaj zachowa swój unikalny, biały kolor. Nie ma jednak takiej pewności, bowiem w zapisach przetargowych zapisano, że malowanie wagonu zostanie uzgodnione z MPK na dalszym etapie trwania remontu i modernizacji.

W kwestiach technicznych przegląd i naprawę przejdzie pudło, a także wózki tramwaju czy instalacja elektryczna. Zupełnie nowy będzie monitoring wizyjny, a gruntowny przegląd oraz wymianę zużytych elementów przejdzie system wentylacji. Najpoważniejszą zmianą w stosunku do pierwotnego postępowania jest rezygnacja przez MPK z przebudowy kabiny motorniczego. Przewoźnik chciał zmienić układ bocznych okien kabiny i upodobnić go do pojazdów z serii S105, tak aby zapewnić motorniczemu lepsze pole widzenia.

Na realizację całego zadania przewidziano aż 18 miesięcy. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali naprawy główne minimum 3 wieloczłonowych tramwajów, z udziałem niskiej podłogi na poziomie co najmniej 60% oraz wyposażonych w system sterowania napędem i urządzeniami pomocniczymi, oparty o pokładową sieć transmisji danych - CAN lub podobną, a także napędzanych silnikami prądu przemiennego. Drugim, wymiennym warunkiem udziału jest zakończenie co najmniej jednej dostawy nowych, wieloczłonowych wagonów tramwajowych z minimum 60% niskiej podłogi wyposażonych w system sterowania napędem i urządzeniami pomocniczymi, oparty o pokładową sieć transmisji danych - CAN lub podobną oraz napędzanych silnikami prądu przemiennego. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeśli dostawa opiewała na co najmniej 3 tramwaje.

W ponowionym postępowaniu o wyborze najlepszej oferty ma zdecydować wyłącznie cena. Wcześniej poza tym kryterium MPK brało pod uwagę również okres gwarancji ogólnej.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Poznań z umową na nowe tramwaje

Komunikacja

MPK Poznań z umową na nowe tramwaje

Jakub Rösler 08 września 2023

MPK Poznań kupuje używane przegubowce

Komunikacja

MPK Poznań kupuje używane przegubowce

Jakub Rösler 01 września 2023

MPK Poznań ma pierwszy autobus wodorowy

Komunikacja

MPK Poznań ma pierwszy autobus wodorowy

Jakub Rösler 29 sierpnia 2023

Poznań. Tramwaje wracają na Górczyn

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wracają na Górczyn

Redakcja/inf. pras. 28 sierpnia 2023

Pierwszy Tramino przejdzie modernizację. Wiemy kto ją wykona

Komunikacja

MPK Poznań ma... własną pasiekę

Przestrzeń

MPK Poznań ma... własną pasiekę

Redakcja/inf. pras. 29 lipca 2023

Zobacz również:

MPK Poznań z umową na nowe tramwaje

Komunikacja

MPK Poznań z umową na nowe tramwaje

Jakub Rösler 08 września 2023

MPK Poznań kupuje używane przegubowce

Komunikacja

MPK Poznań kupuje używane przegubowce

Jakub Rösler 01 września 2023

MPK Poznań ma pierwszy autobus wodorowy

Komunikacja

MPK Poznań ma pierwszy autobus wodorowy

Jakub Rösler 29 sierpnia 2023

Poznań. Tramwaje wracają na Górczyn

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wracają na Górczyn

Redakcja/inf. pras. 28 sierpnia 2023

Pierwszy Tramino przejdzie modernizację. Wiemy kto ją wykona

Komunikacja

MPK Poznań ma... własną pasiekę

Przestrzeń

MPK Poznań ma... własną pasiekę

Redakcja/inf. pras. 29 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5