W ostatnich latach poważnie rozbudowany został układ drogowy na Służewcu – zagłębiu biurowym , borykającym się z poważnymi problemami komunikacyjnymi. Miasto zapowiada realizację kolejnych inwestycji – poszerzenia Marynarskiej, która stanie się bezkolizyjna. – To poprawi płynność ruchu. Nie powinno się przyczynić do jego zwiększenia – przekonuje Konrad Klimczak z Urzędu Miasta.
Jak
pisaliśmy, wciąż rozwijający się biurowy Służewiec boryka się z problemami komunikacyjnymi. Komunikacja w tym miejscu jest niewydolna. Miasto zapowiada działania na rzecz poprawy sytuacji.
W ostatnich latach znacznie rozbudowany został układ drogowy – powstał m.in. nowy wiadukt nad torami linii radomskiej, łączący Cybernetyki i 17 sierpnia, który odciążyć miał przejazd w ciągu Marynarska – Sasanki. Do węzła przy Marynarskiej dociągnięto też drogę ekspresową łączącą się z południową obwodnicą Warszawy.
Miasto zapowiada dalsze inwestycje. Przebudowany zostanie ok. 800-metrowy odcinek Marynarskiej pomiędzy skrzyżowaniami z Rzymowskiego i Taśmową. Środki na ten cel, zgodnie z Wieloletnią Perspektywą Finansową do 2042 r., przewidziane są na lata 2015-2016. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych dysponuje już prawomocnym pozwoleniem na budowę.
W ramach inwestycji ulica zostanie poszerzona do trzech pasów w każdą stronę. Jak informuje Urząd Miasta, pojawią się drogi dla rowerów i nowe chodniki. Ponadto zlikwidowany zostanie skręt w lewo z ulicy Marynarskiej w ul. Postępu – w ciągu ulicy Postępu zostanie natomiast wybudowani wiadukt drogowy, który umożliwi bezkolizyjny przejazd nad ul. Marynarską. Zostanie zlikwidowane skrzyżowanie z ul. Wynalazek – zamiast przejścia ze światłami dla pieszych powstanie kładka. Ponadto wzdłuż ul. Postępu oraz fragmentu ulicy Marynarskiej zostaną postawione ekrany akustyczne o łącznej długości 346 m.
Jak pisaliśmy, zdania co do zasadności budowy wiaduktu w ciągu ul. Postępu są podzielone. – Najpilniejszym zadaniem miasta, jest poprawa warunków dojazdu do Służewca, a nie przez Służewiec. Miasto planuje realizację szeregu kontrowersyjnych inwestycji drogowych, takich jak poszerzenie Wołoskiej, Prostej, wiadukt nad ulicą Marynarską w ciągu ulicy Postępu. Inwestycje te teoretycznie mają za zadanie zmniejszenie korków. Poprawa warunków drogowych – np. budowa estakad – i poszerzenie ulic w centrum miasta powoduje odwrotny skutek –
przekonywał Leszek Ruta, ekspert Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Miasto liczy jednak na poprawę sytuacji. – Poprawa funkcjonowania układu drogowego poprawi płynność ruchu samochodów, a zmiana dostępności do ulic lokalnych tej części Służewca nie powinna przyczynić się do zwiększonego ruchu pojazdów – przekonuje Klimczak.
Problemem Służewca jest nadmiar samochodów przy niedostatku miejsc parkingowych. Auta zajmują teraz chodniki i trawniki. Miasto
nie planuje jednak na razie wprowadzenia płatnej strefy parkowania, co wymusiłoby uporządkowanie kwestii parkowania.