Partnerzy serwisu:

Żyrardów, Pruszków i Grodzisk wspólnie kupują elektrobusy

Witold Urbanowicz 28.12.2020

Żyrardów, Pruszków i Grodzisk wspólnie kupują elektrobusy
fot. Solaris
Trzy mazowieckie miasta – Żyrardów, Grodzisk Mazowiecki i Pruszków – rozpisały wspólny przetarg na dostawy sześciu elektrobusów i infrastruktury do ładowania. Na realizację zamówienia przeznaczono dokładnie rok.
Zamówienie jest podzielone na dwie części. Przedmiotem pierwszej jest dostawa sześciu autobusów elektrycznych wraz z dodatkowym wyposażeniem, usługami serwisu gwarancyjnego oraz pogwarancyjnego i usługą szkolenia z obsługi oraz naprawy pojazdu (po dwa na miasto).

Zamawiający wymagają autobusów o długości 8,5-10,0 m, mieszczących co najmniej 50 pasażerów, w tym 20 na miejscach siedzących, z czego dwa będą dostępne z poziomu niskiej podłogi. Wymagane są drzwi w układzie 1-2-0, otwierane elektropneumatycznie do wewnątrz. Wejście do pojazdu założono na poziomie maks. 320 mm. Poręcze powinny być żółte, jaskrawe. Wymagane są okna boczne, przesuwne. Pojazdy powinny być klimatyzowane. Założono ogrzewanie konwektorami i systemem nagrzewnic z zastosowaniem dodatkowego ogrzewania wodnego z wykorzystaniem niezależnego agregatu grzewczego o mocy min. 23 kW, zasilanego z oddzielnego zbiornika ON o poj. min. 30 litrów. Wyposażenie obejmuje system informacji pasażerskiej z tablicami LCD i LED oraz nagłośnieniem, monitoring, ładowarki USB do ładowania urządzeń mobilnych. Przewidziano limonkowo-srebrno-grafitową kolorystykę malowania zewnętrznego.

Pojazdy powinny być wyposażone w silnik centralny o mocy min. 120 kW z ogranicznikiem prędkości do 70 km/h. Elektrobusy muszą być wyposażone w magazyny energii o mocy co najmniej 220 kWh, ładowane w systemie plug-in z wykorzystaniem ładowarek stacjonarnych mocą 120 i 60 kW. Pełne naładowanie pojazdu powinno nastąpić w ciągu maksymalnie sześciu godzin. Ponadto magazyn energii elektrycznej powinien być doładowywany podczas jazdy autobusu energią elektryczną wygenerowaną podczas hamowania (rekuperacja energii). Oprócz tego autobus musi być przygotowany do zamontowania na dachu złącza w standardzie OppCharge – kompletnej szyny prądowej do transferu energii elektrycznej z odbieraka do zasilania pojazdu wraz z układem sterującym. Pojazd musi być przystosowany do szybkiego ładowania z pantografu odwróconego mocą min. 250 kW. Maksymalne zużycie energii – bez załączonych urządzeń dodatkowych, w tym ogrzewania, klimatyzacji i informacji pasażerskiej – określono na 100,00 kWh/100 km.

Przedmiotem drugiej części jest dostawa stacji ładowania autobusów elektrycznych. W każdym mieście stanąć ma dwuwyjściowa stacja wolnego ładowania o mocy wyjściowej 120 kW, a dodatkowo w Grodzisku i Pruszkowie – jednowyjściowa stacja ładowania o mocy 120kW.

Termin składania ofert mija 29 stycznia. W części dot. autobusów startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech zrealizowały co najmniej dwie umowy, polegające na dostawie fabrycznie nowych autobusów elektrycznych o wartości każdego zamówienia nie mniejszej niż 10 mln zł. Zamawiający wymaga, aby udział towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi UE zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców przekraczał 50%.  O wyborze w przypadku autobusów decydują cena (60%) oraz kryteria techniczne (40%). Pod uwagę brane będą gwarancja całopojazdowa, na magazyny energii, zużycie energii, liczba miejsc dostęnych z poziomu niskiej podłogi i wysokość pojazdu (do 3,4 m). W przypadku stacji ładowania kryteria wyboru to cena (60%) i okres gwarancji (40%). Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony