Partnerzy serwisu:

Szczecin: ZUE z umową na dalszy ciąg torowej rewolucji

inf. pras oprac. JM 11.12.2020

arrow
arrow
Szczecin: ZUE z umową na dalszy ciąg torowej rewolucji
wiz. Szczecin
Szczecin: ZUE z umową na dalszy ciąg torowej rewolucji
Szczecin: ZUE z umową na dalszy ciąg torowej rewolucji
Szczecin: ZUE z umową na dalszy ciąg torowej rewolucji
Grupa ZUE podpisała z Urzędem Miasta Szczecin umowę na przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego – ul. Matejki – ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła). Wartość kontraktu wynosi 141,8 mln zł netto (174,4 mln zł brutto). Termin realizacji to 720 dni od dnia zawarcia umowy.
Przedmiotem przetargu była modernizacja trasy tramwajowej od pętli Niebuszewo do pl. Żołnierza Polskiego w ciągu Asnyka, Kołłątaja i al. Wyzwolenia oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, Matejki, Piłsudskiego do pl. Rodła. Cały remontowany odcinek to ok. 8 km toru pojedynczego. Urząd miasta podkreśla, że ZUE to dobrze znany w Szczecinie wykonawca.

Torowa rewolucja

Jak czytamy, przebudowa to jedna z największych inwestycji w mieście, a z pewnością najbardziej skomplikowane logistycznie zadanie realizowane w Szczecinie. Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego - Matejki – al. Wyzwolenia – pl. Rodła - Rondo Giedroycia – Dworzec Niebuszewo zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około kilometrów toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Zadanie jest skomplikowane i wymagające, zostanie podzielone na kilka etapów. W styczniu rozpocznie się pierwszy z nich i będzie realizowany odcinkowo w rejonie Dworca Niebuszewo oraz Placu Żołnierza. Trwają ostatnie prace przy projektowaniu optymalnych rozwiązań przy czasowych organizacjach ruchu. Utrudnień w tak newralgicznych punktach uniknąć się nie da, chodzi jednak o to, żeby uciążliwość dla mieszkańców – pasażerów komunikacji miejskiej oraz kierowców była jak najmniejsza – tłumaczy magistrat.

Zakres robót obejmuje:
  • przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do Ronda Giedroycia,
  • przebudowę torowiska w ciągu ul. Kołłątaja, ul. Asnyka,
  • przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo,
  • przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego,
  • przebudowę placu Rodła i placu Żołnierza Polskiego,
  • przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowa całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego w jezdnię (łącznie ok. 8034 mtp),
  • nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej na całym odcinku poprzez wykonanie pasów autobusowo – tramwajowych,
  • budowę przystanków „wiedeńskich” tramwajowych/przebudowę peronów przystankowych,
  • integracja przestanków autobusowych i tramwajowych,
  • ułatwienie przesiadek, poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • budowę wydzielonych miejsc postojowych,
  • budowę pasów rowerowych,
  • przebudowę chodników oraz zjazdów,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • przebudowę sygnalizacji świetlnej wraz ze zmianą organizacji ruchu.
W praktyce budują od podstaw

Jak podkreśla ZUE, w przypadku tego projektu modernizacja torowiska oznacza w praktyce zbudowanie go od podstaw. W trakcie modernizacji zmianie ulegnie geometria torów, a także układ pętli w okolicach Dworca Niebuszewo. Dobudowane zostaną także dodatkowe dwukierunkowe relacje skrętne na pl. Żołnierza Polskiego oraz na pl. Rodła, gdzie dodatkowo wydzielony zostanie prawoskręt dla tramwajów skręcających z al. Wyzwolenia w ul. Piłsudskiego. Ponadto na odcinku od Hotelu Dana do Dworca Niebuszewo zostaną zbudowane od nowe jezdnie i chodniki, łącznie z kompletną infrastrukturą rowerową. Powstaną nowe przystanki (np. na wysokości Hanza Tower), a część dotychczasowych zostanie przeniesiona w nowe miejsca.

- Zgodnie z przyjętą strategią działania sukcesywnie powiększamy portfel zamówień z segmentu miejskiego. Cieszę się, że Tramwaje Szczecińskie po raz kolejny zaufały nam powierzając realizację tak strategicznego z punktu widzenia komunikacji w mieście projektu. W tej chwili realizujemy w Szczecinie przebudowę torowisk na ul. Wyszyńskiego przed mostem Długim, zaś niedawno zakończyła się wykonana przez ZUE przebudowa torowisk na pl. Szarych Szeregów i ul. Piłsudskiego. Wcześniej ZUE zbudowało od podstaw torowisko wzdłuż al. Piastów oraz zmodernizowało zajezdnię Pogodno. Portfel zamówień Grupy ZUE po podpisaniu umowy opiewa obecnie na ok. 1,6 mld zł – powiedział Wiesław Nowak, prezes ZUE cytowany w komunikacie. 

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony