Partnerzy serwisu:

ZTM Warszawa: Nie dwa przetargi, a jeden większy na linie lokalne

Witold Urbanowicz 19.02.2019

ZTM Warszawa: Nie dwa przetargi, a jeden większy na linie lokalne
wiz. ZTM Warszawa
Opublikowany przez warszawski ZTM plan przetargów na ten rok zakładał ogłoszenie dwóch sporych przetargów na obsługę komunikacyjną. Organizator komunikacji te informacje precyzuje: nie dwa postępowania, a jedno i nie na linie miejskie, tylko lokalne w aglomeracji. – Chcemy, aby jeździły na nich autobusy o standardzie warszawskim – informuje Michał Grobelny z biura prasowego ZTM.
ZTM Warszawa opublikował na swojej stronie plan przetargów na ten rok. Zawiera on dwa przetargi przewozowe – każdy na 50 pojazdów. W kwietniu miałby ruszyć przetarg o wartości 300 mln zł, a w lipcu o wartości 224 mln zł.

Przedstawiciele organizatora, pytani o szczegóły, podkreślają, że to tylko projekt, który zostanie skorygowany. – Spośród tych dwóch wymienionych powinien zawierać jedną pozycję, a mianowicie „Zakup usług przewozowych – 50 autobusów” o wartości 224 mln zł z terminem lipcowym – informuje Michał Grobelny z biura prasowego ZTM. Jak zaznacza, ten plan nie obliguje zamawiającego do zorganizowania zamówienia.

Co więcej przetarg na usługi przewozowe – jeśli się odbędzie – nie będzie on obejmował linii miejskich i podmiejskich w pełni organizowanych przez ZTM. – Planowanym przedmiotem tego postępowania będzie zastąpienie linii lokalnych zestandaryzowanym taborem w ramach jednej, dużej umowy przewozowej. Obecnie jesteśmy na etapie rozmów z poszczególnymi gminami na ten temat. Zbieramy ich opinie i uwagi – wyjaśnia Grobelny.

Na razie urzędnicy, póki trwają rozmowy z gminami, nie zdradzają wieku szczegółów. – Na tym etapie możemy podać, że chcemy, aby była to umowa przynajmniej 8-letnia. Jej celem będzie podniesienie jakości świadczenia usług przewozowych na liniach podmiejskich. Chcemy, aby jeździły na nich autobusy o standardzie warszawskim – niskopodłogowe, wyposażone w biletomaty, o ekologicznym napędzie (zgodnym z normami Euro VI lub alternatywnym). Nie wykluczamy podziału przetargu na zadania – mówi Michał Grobelny.

W najbliższym czasie nie należy więc spodziewać się zwiększenia udziału prywatnych przewoźników w przewozach (obsługa linii lokalnych do tej pory i tak zlecana jest w oddzielnych przetargu).


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Warszawski ZTM
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony