Partnerzy serwisu:

ZTM od nowa projektuje Światowida obok tramwaju na Tarchominie

Witold Urbanowicz 23.04.2015

ZTM od nowa projektuje Światowida obok tramwaju na Tarchominie
fot. Cezary Piwowarski, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na opracowanie zamiennej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla rozbudowy ul. Światowida, wzdłuż której przebiegać ma dalszy odcinek linii tramwajowej w kierunku Nowodworów. Nowy projekt jest konieczny po zmianach w założeniach co do szerokości jezdni, które wprowadzono po protestach mieszkańców i aktywistów.
ZTM w Warszawie ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej znamiennej dla budowy drugiej jezdni ul. Światowida od ul. Projektowanej do ul. Dzierzgońskiej oraz dwóch jezdni od ul. Dzierzgońskiej do ul. Modlińskiej, co jest efektem protestów mieszkańców, niezadowolonych z planowanej "autostrady". Wzdłuż Światowida ma iść dalszy odcinek linii tramwajowej – na północ od pętli Tarchomin Kościelny.

Zgodnie z założeniami na całym odcinku Światowida ma otrzymać przekrój dwujezdniowy o dwóch pasach ruchu, ze skrajnym pasem do parkowania. Wcześniej, w dokumentacji pierwotnej, przewidywano po trzy pasy ruchu. Jedynie na skrzyżowaniach znajdzie się dodatkowy pas do skrętu. Ponadto, dla uspokojenia ruchu ZTM zakłada zwężenie pasów ruchu do 3-3,25 m szerokości. Odzyskana przestrzeń ma zostać przeznaczona pod ścieżkę rowerową o szerokości co najmniej 3 m i chodnik o szerokości co najmniej 2 m. W rejonie przejść dla pieszych projektant ma przeanalizować możliwość budowy tzw. uszu zamiast zewnętrznych pasów ruchu, które skrócą drogę przejścia dla pieszych. Inne zmiany zakładają wyprostowanie ścieżek rowerowych i chodników, w tym w rejonie ul. Mehoffera. Uwagę poświęcono też zieleni, w tym możliwości pozostawienia dębu w rejonie ul. Stefanika oraz wprowadzenia dwóch szpalerów drzew – między jezdnią a ścieżką i ścieżką a chodnikiem.

Dokumentacja w zakresie infrastruktury tramwajowej na odcinku do zespołu przystanków Nowodwory ma pozostać niezmieniona. Projekty mają uwzględniać pozostawienie przejścia międzytorowego w układzie „z ostrzem” na północ od przystanków w zespole Nowodwory. Umożliwi to – co zakładają plany ZTM – oddawanie inwestycji tramwajowej w etapach. Projekt powinien zawierać również koncepcję połączenia ul. Światowida z ul. Modlińską oraz budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego z pętlą tramwajowo-autobusową Winnica.

Termin składania ofert mija 26 maja br. O wyborze zadecydują cena oferty (95%) i termin wykonania zamówienia (5%). Okres trwania zamówienia to 11 miesięcy. ZTM dysponuje już ważną decyzją środowiskową, dlatego też nowy projekt nie może naruszać jej warunków czy powodować konieczności jej zmiany.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Tramwaj na Tarchomin
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony