Partnerzy serwisu:

Zhengzhou: Pierwsza duża sieć z autobusami autonomicznymi

Roman Czubiński 06.07.2021

W stolicy chińskiej prowincji Henan z sieci linii obsługiwanych taborem autonomicznym można korzystać od 1 lipca. 8 nowych linii umożliwia poruszanie się po obszarze tzw. Nowego Dystryktu Zhengzhou (115 kilometrów kwadratowych). Docelowo pojazdów kursujących po tym obszarze ma być aż sto, na razie w ruchu jest mniejsza liczba.
Eksploatowany na liniach tabor to elektryczne minibusy Xiaoyu 2.0. Produkowane przez działającą właśnie w Zhengzhou firmę Yutong pojazdy są wyposażone w system sterowania oparty o technologię 5G i standard transmisji V2X, skracający do minimum czas reakcji na wskazania sygnalizacji świetlnej. Zastosowano w nich także czujniki laserowe. Zbierane przez nie sygnały są przetwarzane w centralnym systemie o wysokiej mocy obliczeniowej. Minibusy wyróżniają się także futurystycznym wyglądem. Pod koniec czerwca projekt Xiaoyu 2.0 został nagrodzony Red Dot Award 2021 – prestiżową nagrodą w dziedzinie wzornictwa przemysłowego.

Można dziś spotkać je także na ulicach Guangzhou, Nankinu, Sansha oraz na lotnisku Changsha. Zhengzhou jest jednak pierwszym miastem, które wprowadziło je do użytku na tak dużą skalę. Było ono również miejscem wybranym do prowadzenia intensywnych, blisko dwuletnich testów autonomicznych pojazdów w ruchu ulicznym.

Aby maksymalnie ułatwić mieszkańcom korzystanie z autonomicznych minibusów, przygotowano dla nich specjalną aplikację mobilną. Jako uzupełnienie konsorcjum Yutong i również pracującego nad rozwiązaniami autonomicznymi startupu WeRide zaoferuje w stolicy prowincji sto bezzałogowych samochodów na wynajem – tzw. taksówek bez kierowcy.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony