Partnerzy serwisu:

Zgierz z umową na modernizację linii tramwajowej do Łodzi

Kasper Fiszer 17.02.2020

Zgierz z umową na modernizację linii tramwajowej do Łodzi
fot. Kasper Fiszer
Miasto Zgierz podpisało dziś z łódzkim Kemy i z MPK-Łódź kontrakt na realizację długo oczekiwanej modernizacji torowiska tramwajowego pomiędzy granicą miasta a Kurakiem. Warte ok. 24 mln zł prace mają zakończyć się przed wakacjami 2021 r. Najprawdopodobniej wówczas wznowiona zostanie obsługa linii 45.
Dziś w Zgierzu przy nieczynnym torowisku linii tramwajowej łączącej to miasto z Łodzią podpisana została umowa na projekt i realizację robót w ramach modernizacji odcinka od granicy miasta do węzła rozjazdowego Kurak. Prace mają pozwolić na wznowienie kursów po krótszej z odnóg – do pl. Kilińskiego. – Chcemy, by pierwsze tramwaje pojechały tu przed wakacjami 2021 r. – zapowiedział Zbigniew Papierski, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź, które jest jednym z wykonawców inwestycji.

Kolejna inwestycja komunikacyjna wsparta przez UMWŁ

Być może w najbliższym czasie konsorcjum, którego liderem jest łódzkie Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane Kemy, wykona pewne prace rozbiórkowe. W najbliższych miesiącach wykonawcy skupią się jednak przede wszystkim na przygotowaniu projektu budowlanego. – We wrześniu, a może trochę wcześniej, rozpoczniemy etap samych prac budowlanych – stwierdził Sylwester Mruk, prezes Kemy. Firma liczy, że przyszłej zimy panować będą sprzyjające kontynuacji robót warunki atmosferyczne.

– Dziś dzieje się to, co jeszcze rok temu wydawało się niemożliwe – ocenił Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego. Stwierdził, że przeprowadzenie inwestycji nie udałoby się bez zwiększenia dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego. – Skromną kwotę ok. 2 mln zł dołożył budżet państwa – zauważył natomiast Waldemar Buda, sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Łączna wartość robót to ok. 24 mln zł.

Tramwaj lepszy niż autobusy zastępcze

Przemysław Staniszewski, prezydent Zgierza, podkreślał dużą rolę tramwaju w układzie komunikacyjnym miasta. – Tramwaj do Zgierza był i zawsze będzie potrzebny – wtórował mu Zbigniew Papierski. – Wszyscy widzimy, że komunikacja zastępcza, z której możemy korzystać obecnie, nie jest dobra – ocenił zaś Waldemar Buda. Dodał, że możliwości ewentualnej rozbudowy drogi biegnącej równolegle do torów są bardzo ograniczone, więc inwestycja w transport szynowy jest w tym przypadku szczególnie uzasadniona.

Aby tramwaje mogły dotrzeć do pl. Kilińskiego, konieczne jest przeprowadzenie pewnych mniejszych prac także pomiędzy Kurakiem a pętlą. Jak poinformował Zbigniew Papierski, trwają także starania o modernizację podstacji energetycznej na Helenówku. Przewoźnik liczy, że wszystkie te prace uda się zakończyć przed finalizacją zasadniczych robót modernizacyjnych.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony