Partnerzy serwisu:

Zgierz wybrał wykonawcę „tramwajowej” drogi rowerowej

Kasper Fiszer 17.04.2019

Zgierz wybrał wykonawcę „tramwajowej” drogi rowerowej
ul. 1 maja w Zgierzufot. Paweł Schmidt, lic. CC BY-SA 3.0 pl
Urząd Miasta Zgierza rozstrzygnął przetarg na wykonanie drogi rowerowej wzdłuż ul. 1 maja oraz parkingów rowerowych i samochodowych. To postępowanie ważne, bo realizacja zadania jest jednym z elementów projektu, którego głównym elementem będzie remont linii tramwajowej. Ten pozwoli zaś wznowić ruch na nieczynnym od ponad roku odcinku do pętli Plac Kilińskiego.
W marcu miasto Zgierz ogłosiło drugie postępowanie realizowane w ramach projektu, którego głównym elementem ma być remont nieczynnej linii tramwajowej na odcinku od granicy miasta do węzła Kurak. Przetarg nie objął jednak naprawy torowiska ani robót energetycznych, a elementy infrastruktury towarzyszącej. Wśród nich wymienić należy parkingi typu Park and Ride, drogę rowerową w ul. 1 maja (wzdłuż nieczynnego torowiska biegnącego do pętli na pl. Kilińskiego) i parkingi rowerowe wraz ze stacjami samodzielnej obsługi pojazdu.

Zamówienie z realnym kosztorysem

Co warte podkreślenia przy obecnych warunkach rynkowych, trzy z czterech złożonych w postępowaniu ofert zmieściły się w założonym kosztorysie. W ramach procedury przetargowej nie odrzucono żadnej z nich, więc bez komplikacji udało się wyłonić zwycięzcę postępowania. Jak wskazano w informacji podpisanej przez Lecha Bernarda Dębskiego, naczelnika Wydziału Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Zgierza, wybrano ofertę firmy Roboty Drogowe Dariusz Kłys z Łagiewnik Nowych.

Oferent ten zaproponował realizację prac za 1 mln 777 tys. zł. Była to najtańsza oferta złożona w postępowaniu. Kryterium ceny stanowiło jednak tylko 60 proc. wagi, a ceny wskazane przez konkurentów przełożyły się na niewiele niższą w tym zakresie punktację (53,31 pkt dla konsorcjum Centrum Bruk i Brooklyn Corp; 52,85 pkt dla Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Poddębic i – znacznie niżej – 45,72 pkt dla Fuente). Przedsiębiorstwo z Łagiewnik Nowych otrzymało jednak maksymalne noty 10 pkt w zakresie zaproponowanej wysokości kar umownych, zatrudnienia niepełnosprawnych lub bezrobotnych i zaproponowanego terminu płatności oraz 7 na 10 punktów w zakresie okresu objęcia robót gwarancją.

Najważniejsze zamówienie tej inwestycji wciąż jest przed nami

Zwycięzcą przetargu jest niewielkie przedsiębiorstwo mające swoją siedzibę na terenie powiatu zgierskiego, które pozostaje aktywne na lokalnym rynku budowlanym. W ostatnich latach realizowało roboty m.in. dla powiatu zgierskiego (np. budowa odwodnienia jednej z dróg powiatowych w Zgierzu) czy miasta Ozorków (remonty nawierzchni bitumicznych ulic). Zawarła także kilka kontraktów z samorządem miasta Zgierza, które objęły przebudowę chodników, naprawę nawierzchni bitumicznych czy budowę ścieżki rowerowej).

Na razie nie wiadomo, kiedy ogłoszone zostaną przetargi dotyczące najważniejszej – tramwajowej części inwestycji.. – Aktualnie opracowywany jest bilans energetyczny układu zasilania sieci trakcyjnej wraz z koncepcją budowy podstacji trakcyjnej dla potrzeb przebudowy linii tramwajowej. Dopiero po jego opracowaniu będziemy mogli zacząć przygotowywać postępowanie na tramwaj. Na dziś trudno powiedzieć, kiedy dokładnie to nastąpi – tłumaczy Renata Karolewska, pełnomocnik ds. komunikacji społecznej Urzędu Miasta Zgierza.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rower w mieście
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony