Partnerzy serwisu:

Wrocław: Złotoryjska gotowa. Tramwaje wracają do Wrocławskiego Parku Przemysłowego w ciągu TAT

inf. pras. 13.05.2021

arrow
arrow
Wrocław: Złotoryjska gotowa. Tramwaje wracają do Wrocławskiego Parku Przemysłowego w ciągu TAT
fot. MPK Wrocław
Wrocław: Złotoryjska gotowa. Tramwaje wracają do Wrocławskiego Parku Przemysłowego w ciągu TAT
Wrocław: Złotoryjska gotowa. Tramwaje wracają do Wrocławskiego Parku Przemysłowego w ciągu TAT
Wrocław: Złotoryjska gotowa. Tramwaje wracają do Wrocławskiego Parku Przemysłowego w ciągu TAT
Wrocław: Złotoryjska gotowa. Tramwaje wracają do Wrocławskiego Parku Przemysłowego w ciągu TAT
MPK zakończyło remont torowiska przy ul. Złotoryjskiej, a Wrocławskie Inwestycje przebudowały odcinek od ul. Śrubowej do pętli Wrocławski Park Przemysłowy, po którym docelowo będą jeździły tramwaje oraz autobusy. Dzięki remontowi przewoźnik zyskał ważny łącznik, którym będzie mógł kierować objazdy podczas remontu m.in. placu Jana Pawła II.
Zakończenie remontu to również powrót linii 23 na swoją stałą trasę. Pierwsze tramwaje do pętli przy WPP pojadą już od soboty (tj. 15.05).

Przy ul. Złotoryjskiej MPK wymieniło niespełna pół kilometra toru pojedynczego, przejazd tramwajowy w ciągu ulicy Strzegomskiej i sieć trakcyjną. Torowisko będzie zielone – trawa została wysiana i już rośnie. Jej obecność z pewnością docenią mieszkańcy okolicznych bloków.

– Zielone torowisko gwarantuje cichsze przejazdy tramwajów, zapobiega też wzbijaniu się pyłów z tłucznia. To wszystko oznacza większy komfort dla osób, które mieszkają w okolicy – zwraca uwagę prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Na tym zalety się nie kończą. Zielone torowiska przyczyniają się też do walki ze zmianami klimatu, ograniczając zjawisko tzw. miejskich wysp ciepła.

Zakończenie remontu otworzyło tramwajom drogę do pierwszego fragmentu Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. Torowisko wzdłuż ulicy Robotniczej, po którym pojadą tramwaje linii 23, stanowi właśnie jej część.

– To pierwszy odcinek TAT, który idzie w śladzie dawnego torowiska wzdłuż ulicy Robotniczej prowadzącego do dawnej pętli przy Pafawagu, a dziś WPP. Przebudowa tego fragmentu kosztowała ponad 11,6 miliona złotych. Pieniądze na tę inwestycję pochodziły z budżetu gminy, jak i funduszy Unii Europejskiej. Niebawem będziemy gotowi z następnym odcinkiem od placu Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej, który będzie już absolutną nowością w układzie komunikacyjnym miasta – mówi Piotr Paś, prezes WI.

– Na ulicy Śrubowej oraz Robotniczej wykonaliśmy 711 metrów torowiska, wybudowaliśmy nowe przystanki z wiatami, ponad pół kilometra chodnika i nowej drogi rowerowej. Wybudowaliśmy kanalizację deszczową i przebudowaliśmy liczne sieci podziemne m.in. energetyczną czy gazową. Czekają nas jeszcze montaże tablic DIP i bogate nasadzenia zieleni. Na tym odcinku planujemy bowiem posadzić blisko 150 drzew, w większości platanów i robinii akacjowych – dodaje Wojciech Kaim, kierownik projektu z WI.

Całość Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór ma powstać do 2023 roku. Natomiast już w najbliższych miesiącach ma zostać oddany do użytku wiadukt w ciągu TAT nad ulicą Smolecką. To umożliwi przeprowadzenie objazdów na czas planowanych remontów w ciągu ul. Legnickiej i na pl. Jana Pawła II właśnie świeżo wyremontowanym torowiskiem przy ul. Złotoryjskiej.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony