Partnerzy serwisu:

Wrocław wydzieli torowiska tramwajowe

inf. pras. oprac. WU 15.02.2019

Wrocław wydzieli torowiska tramwajowe
fot. Google Street View
Władze Wrocławia zapowiedziały usprawnienie funkcjonowania komunikacji tramwajowej. Wydzielone ma zostać torowisko na ul. Grabiszyńskiej. Ponadto na Wróblewskiego i Pułaskiego, w związku z problemem najeżdżania przez kierowców, pojawią się dodatkowe, trwałe zabezpieczenia.
Ostatnio, przy okazji prezentacji audytu stanu torowisk tramwajowych, władze Wrocławia zapowiedziały też działania na rzecz usprawnienia funkcjonowania komunikacji autobusowej i tramwajowej. – Chodzi o wydzielone torowiska i buspasy. Obecnie na terenie miasta mamy już wydzielonych blisko 95% torowisk. I w najbliższych miesiącach te liczby się zwiększą, bo bezkolizyjny przejazd dla tramwajów to priorytet – opowiadał Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Grabiszyńska

Przeprowadzono analizę dla niewydzielonego torowiska w ul. Grabiszyńskiej na odcinku od pl. Srebrnego do FAT-u. Kursują tamtędy cztery linie co 12 min. Pomiary ruchu wykazały, że ulica w szczycie komunikacyjnym przyjmuje ok. 1100 pojazdów na godzinę w stronę miasta (rano) i 1400 od strony centrum (szczyt popołudniowy).

Jak podaje ratusz, dla kierunku z miasta, gdzie występują największe utrudnienia w przejeździe tramwajów na długości niewydzielonego odcinka torowiska, występuje jedna relacja lewoskrętna na skrzyżowaniu z Aleją Pracy już wydzielona z ruchu tramwajowego. Natomiast w przeciwną stronę niezbędne jest utrzymanie trzech miejsc z możliwością skrętu w lewo, w tym najbardziej obciążone jest skrętem w lewo z torowiska skrzyżowanie z ul. Twardą.

– Po ulicy Grabiszyńskiej w godzinie szczytu w obu kierunkach przy 40% napełnieniu pojazdów komunikacji miejskiej podróżuje ok. 5000 osób natomiast samochodami przy napełnieni 1,5 osoby na pojazd 3660 osób. W związku z tym wydzielenie torowiska na ul. Grabiszyńskiej od pl. Srebrnego do FAT-u pozwoli na eliminację opóźnień i utrudnień oraz poprawę bezpieczeństwa – powiedziała Elwira Nowak, dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej. Przewidziano możliwość budowy przystanków wiedeńskich Bzowa i Hutmen.

Trwałe wydzielenie torowisk

Wrocławski ratusz zapowiedział też trwałe wydzielenie torowisk w miejscach, gdzie obserwowane jest najeżdżanie samochodów na torowisko. Chodzi o ul. Wróblewskiego od Mostu Zwierzynieckiego do ul. Wystawowej. Projekt zostanie przygotowany i przekazany do realizacji w 2019 roku. Drugi odcinek dotyczy ul. Pułaskiego od ul. Małachowskiego do ul. Kościuszki.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Priorytety dla tramwajów
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony