Partnerzy serwisu:

Wrocław wybiera wykonawcę kolejnego odcinka tramwaju na Nowy Dwór

Witold Urbanowicz 19.06.2020

Wrocław wybiera wykonawcę kolejnego odcinka tramwaju na Nowy Dwór
fot. Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetargu na budowę środkowego odcinka trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór – od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Wygrała firma Pro-Tra Building, która zrealizuje prace za 81 mln zł – znacznie poniżej pierwotnie zakładanego budżetu. Okres realizacji to dwa lata od zawarcia umowy.
Przedmiotem przetargu jest budowa kolejnego odcinka wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór – od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Torowisko wytyczone będzie pomiędzy jezdnią ul. Robotniczej a parkingami biurowców przy ul. Strzegomskiej. Nad torami zostanie wybudowany nowy wiadukt tramwajowo-autobusowy. Dalej torowisko będzie poprowadzone w ciągu Strzegomskiej.

Postępowanie zakłada m.in. budowę stacji prostownikowej Nowodworska, budowę układu drogowo-torowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku od km 2+950 do Rogowskiej (ok. km 5+264), budowę sieci trakcyjnej od pętli WPT do Rogowskiej, montaż sygnalizacji i informacji pasażerskiej. – Tramwaj i autobus przemknie wydzieloną trasą m.in. pod wiaduktem kolejowym i estakadą Gądowianka. Dalej w dużej części trasa będzie biegła istniejącym buspasem przy ul. Strzegomskiej – informuje Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia. Zakres zamówienia obejmuje również budowę technicznej pętli w rejonie skrzyżowania Strzegomskiej i Rogowskiej, przy czym zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z pętli w przypadku przyspieszenia realizacji dalszego odcinka.

W kwietniu poznaliśmy oferty. Wystartowały cztery firmy z ofertami znacznie poniżej budżetu, określonego na blisko 120 mln zł brutto. Przetarg został właśnie rozstrzygnięty. – W ramach mojego ulubionego „nic się nie dzieje we Wrocławiu” – nie zwalniamy tempa. Wybraliśmy wykonawcę̨ drugiego etapu trasy autobusowo-tramwajowej od Parku Biznesu do skrzyżowania ulic Strzegomskiej z Rogowską na Nowym Dworze. Ten odcinek będzie nas kosztował „jedyne” 81 mln zł – poinformował Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia. Postępowanie wygrała wrocławska firma Pro-Tra Building. Termin realizacji to 24 miesiące od podpisania umowy.

– Z kolei ostatni odcinek TAT prowadzący wzdłuż̇ ulicy Rogowskiej jest w fazie projektowania. Zakończy się ono na przełomie 2020/21 r. Cała trasa będzie miała 7 km długości. I mam nadzieję, a postęp prac na razie na to wskazuje, że TAT pojedziemy w 2023 roku – dodaje Sutryk.




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony