Partnerzy serwisu:

Wrocław Szczepin: Nowy przystanek z przesiadką na nową trasę tramwajową

inf. pras 19.03.2021

arrow
arrow
Wrocław Szczepin: Nowy przystanek z przesiadką na nową trasę tramwajową
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
Wrocław Szczepin: Nowy przystanek z przesiadką na nową trasę tramwajową
Wrocław Szczepin: Nowy przystanek z przesiadką na nową trasę tramwajową
Wrocław Szczepin: Nowy przystanek z przesiadką na nową trasę tramwajową
Wrocław Szczepin: Nowy przystanek z przesiadką na nową trasę tramwajową
Wrocław Szczepin: Nowy przystanek z przesiadką na nową trasę tramwajową
Wrocław Szczepin: Nowy przystanek z przesiadką na nową trasę tramwajową
Wrocław Szczepin: Nowy przystanek z przesiadką na nową trasę tramwajową
Wrocław Szczepin: Nowy przystanek z przesiadką na nową trasę tramwajową
Pociągi, na wysokości budowanego przystanku Wrocław Szczepin między stacjami Wrocław Mikołajów i Nadodrze, jeżdżą już po dwóch torach. Przystanek ruszy w czerwcu. W przyszłości będzie stanowić dogodny punkt przesiadkowy na budowaną linię tramwajową na Popowice.
Od poniedziałku – 15 marca – pociągi obok budowanego przystanku Wrocław Szczepin na trasie z Wrocław Głównego w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy, między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze, jeżdżą już po dwóch torach.  Uruchomienie przystanku planowane jest w czerwcu.

Prace, w miejscu, gdzie przejeżdża 150 pociągów w ciągu doby, były wyzwaniem. Lokalizacja peronów na wysokim nasypie wymagała wybudowania murów oporowych obok przyległych ulic Portowej i Gnieźnieńskiej. Obecnie na dwóch dwustumetrowych peronach wykonawca układa nawierzchnię z płyt. W przygotowanych już konstrukcjach szybów windowych montowane są urządzenia. Założono też montaż tablic elektronicznych i infokiosków. Dla rowerzystów zostaną zamontowane stojaki na rowery.

Wrocław Szczepin to nie tylko perony. Wielobranżowe prace objęły modernizację dwóch torów. Ustawiono nowe konstrukcje i zamontowano sieć trakcyjną. Zainstalowano nowe urządzenia sterowania ruchem. Nowa żelbetowa konstrukcja wiaduktu umożliwia przejazd ciężkich składów towarowych o nacisku 22 1kN/oś.

Przebudowywany jest też wiadukt kolejowy nad ul. Długą. Nowy, trzykrotnie szerszy obiekt pozwoli na usprawnienie miejskiej komunikacji. Przestrzeń pod wiaduktem umożliwia poprowadzenie czterech pasów jezdni, dwóch chodników i ścieżek rowerowych. Budowana jest też linia tramwajowa na Popowice.

Wartość inwestycji kolejowej wynosi blisko 46,0 mln zł, w tym ponad 34,8 mln zł stanowi dofinansowanie unijne.  Przystanek Wrocław Szczepin to kolejny nowy przystanek we wrocławskiej aglomeracji. Pod koniec 2019 roku oddano przystanek Mokronos Górny. Budowany jest nowy przystanek Iwiny na trasie w kierunku Strzelina. Wcześniej powstały przystanki Wrocław Stadion, Wrocław Różanka i Wrocław Grabiszyn.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony