Partnerzy serwisu:

Wrocław rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje. Pesa górą

Witold Urbanowicz 08.12.2021

Wrocław rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje. Pesa górą
fot. UM Wrocław
MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg na dostawę 24 nowych tramwajów z opcją na kolejne 16 pojazdów. Powody do zadowolenia ma bydgoska Pesa, która pokonała w postępowaniu ofertę Modertransu.
Przedmiotem rozpisanego w lipcu przetargu jest dostawa 24 wieloczłonowych tramwajów jednokierunkowych. Przewidziano też prawo opcji w postaci możliwości zwiększenia zamówienia dodatkowo do 16 tramwajów.

Tramwaj o długości maks. 32 m i szerokości 2,4 m powinien być co najmniej trójczłonowy. Całkowitą pojemność określono na co najmniej 200 osób (przyjmując 0,20 m2 na osobę stojącą), w tym min. 40 na miejscach siedzących. W tramwaju znaleźć się ma co najmniej pięć sztuk drzwi. W tramwaju powinny znaleźć się maks. cztery wózki, w tym co najmniej dwa skrętne. Wymagany jest akumulator bądź zasobnik energii, umożliwiający przejechanie min. 400 m bez zasilania z sieci trakcyjnej. Więcej o zamówieniu piszemy tutaj.

Termin składania ofert minął pod koniec października. Wystartowały dwie firmy. Modertrans zaproponował 367,826 mln zł brutto, w tym 222,120 mln zł za zadanie podstawowe, obejmujące 24 tramwaje. Cena jednostkowa za jeden pojazd to 8,954 mln zł brutto. Pesa zaproponowała 337,664 mln zł brutto, w tym 204,037 mln zł brutto za zadanie podstawowe. Cena jednostkowa za jeden pojazd to 8,229 mln zł brutto.

Powody do zadowolenia ma bydgoski producent, który został wskazany jako zwycięzca postępowania. – Właśnie rozstrzygnęliśmy przetarg na 24 tramwaje z opcją na kolejnych 16 sztuk. Zastąpią one stare, poczciwe Konstale 105, które dla milionów pozostaną tramwajami naszej młodości. To będą tramwaje „szyte na miarę” Wrocławia. Umowę podpiszemy i nazwę zdradzimy jeszcze przed Bożym Narodzeniem – poinformował Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.

Cena decydowała o wyborze w mniej niż 50%. Pesa zdobyła 95,95 punktów na 100 możliwych, a jej konkurent – 88,96. Bydgoski producent zdobył więcej punktów w kryterium ceny, poziomu hałasu wewnętrznego, pochyłości podłogi, liczba siedzeń dostępnych z poziomu niskiej podłogi, natomiast Modertrans – nacisku statycznego osi.

Pierwszy pojazd ma zostać dostarczony w ciągu 24 miesięcy od zawarcia umowy. Na realizację dostaw pozostałych tramwajów przeznaczono maksymalnie 37 miesięcy. O skorzystaniu z prawa opcji zamawiający ma prawo poinformować w ciągu 27 miesięcy od zawarcia umowy. Tramwaje w ramach opcji zostaną dostarczone w terminie 7-15 miesięcy od zakończenia dostaw w ramach zamówienia podstawowego.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony