Partnerzy serwisu:

Wrocław: Ponad 1 km torowiska na Nowy Dwór gotowe. Za rok pojedzie tam tramwaj

Redakcja 20.11.2020

arrow
arrow
Wrocław: Ponad 1 km torowiska na Nowy Dwór gotowe. Za rok pojedzie tam tramwaj
fot. Wrocławskie Inwestycje
Wrocław: Ponad 1 km torowiska na Nowy Dwór gotowe. Za rok pojedzie tam tramwaj
Wrocław: Ponad 1 km torowiska na Nowy Dwór gotowe. Za rok pojedzie tam tramwaj
Wrocław: Ponad 1 km torowiska na Nowy Dwór gotowe. Za rok pojedzie tam tramwaj
Wrocław: Ponad 1 km torowiska na Nowy Dwór gotowe. Za rok pojedzie tam tramwaj
Wrocław: Ponad 1 km torowiska na Nowy Dwór gotowe. Za rok pojedzie tam tramwaj
Praca wre na budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. Praktycznie gotowy jest już odcinek ponad 1 km torowiska z pl. Orląt Lwowskich. W trakcie rozwieszania jest sieć trakcyjna.
Trasa autobusowo-tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Na odcinku 7 km mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Budowane są również dwa wiadukty – nad ul. Smolecką oraz przy ul. Strzegomskiej i Robotniczej.

Konstrukcja 160-metrowego wiaduktu powstającego nad torami kolejowymi powinna zostać ukończona w grudniu. Wtedy wykonawca zamontuje dwa ostatnie dźwigary. To będzie oznaczać koniec prac konstrukcyjnych i rozpocznie się zbrojenie oraz deskowanie. Jeśli nie będzie mrozów, to jeszcze przed Bożym Narodzeniem rozpocznie się betonowanie.

Po wiadukcie przejadą bezkolizyjnie tramwaje oraz autobusy. Koszt jego budowy to blisko 40 milionów złotych. Natomiast na wiadukcie nad ul. Smolecką trwa montaż krawężników i wkrótce powstaną tam schody oraz mury oporowe.

– Po zakończeniu prac budowlanych na wiadukt wejdą torowcy i drogowcy. Zostaną ułożone tory oraz powstanie chodnik i droga dla rowerów. Torowisko zostanie zabetonowane i połączone już z tym wybudowanym – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Mowa o torowisku na odcinku 1170 m od placu Orląt Lwowskich do wspomnianego wiaduktu nad ulicą Smolecką. Na początku tygodnia przeprowadzono tam testy z wykorzystaniem spalinowego pojazdu wieżowego sprawdzającego położenie szyn.

– Testy wyszły bardzo dobrze. Musieliśmy wykorzystać pojazd spalinowy, bo na wspomnianym odcinku nie ma jeszcze zawieszonej sieci trakcyjnej, które następnie podłącza się do prądu – wyjaśnia Krzysztof Świercz.

Planuje się, że w 2021 r. wzdłuż ulicy Robotniczej, aż do ul. Śrubowej, pojedzie pierwszy tramwaj, który następnie wjedzie na ul. Legnicką. Wcześniej zostaną wyremontowane rozjazdy na pl. Strzegomskim.

Natomiast jeszcze w tym roku zostanie uruchomiona sygnalizacja świetlna razem z kamerami i systemem ITS na pl. Orląt Lwowskich.

Przypomnijmy, że w listopadzie ruszył drugi etap budowy TAT na Nowy Dwór. Powstaną 2 km torowiska od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Koszt inwestycji wyniesie 81,2 mln zł. Pasażerowie skorzystają z pięciu przystanków: Babimojska, Centrum Zarządzania Kryzysowego, Nowodworska, Nowy Dwór (Gubińska) oraz Rogowska.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony