Partnerzy serwisu:

Wrocław ogłasza przetarg na zakup do 46 całkowicie niskopodłogowych tramwajów

Witold Urbanowicz 29.01.2020

Wrocław ogłasza przetarg na zakup do 46 całkowicie niskopodłogowych tramwajów
fot. Tomasz Walków / wroclaw.pl
MPK Wrocław rozpisało przetarg na zakup 25 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych, jednokierunkowych tramwajów z opcją na kolejne 21 pojazdów. Zamówienie obejmuje też dostawę dodatkowych elementów wyposażenia obsługowego oraz pakietu części zamiennych do napraw tramwajów.
MPK Wrocław rozpisało przetarg na zakup 25 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych, jednokierunkowych tramwajów z opcją na kolejne 21 pojazdów. Zamówienie obejmuje też dostawę dodatkowych elementów wyposażenia obsługowego oraz pakietu części zamiennych do napraw tramwajów.

Długość pojazdu ze zderzakami określono na maksymalnie 32.000 m (przy czym odległość między przednią krawędzią pierwszych drzwi a tylną krawędzią ostatnich drzwi nie może przekraczać 30.000 mm). Szerokość ma wynosić maksymalnie 2.400 mm. Tramwaj musi być co najmniej trójczłonowy. Pojazd ma pomieścić min. 200 osób (przyjmując 0,20 m2 na osobę), w tym co najmniej 40 na miejscach siedzących. W przedniej części wagonu musi znajdować się wolna powierzchnia przeznaczona na wózek dla osób niepełnosprawnych i wózek dziecięcy. Przy niej znajdować ma się ręcznie rozkładana rampa. Przewidziano pięć otworów drzwiowych. Drzwi mają być odskokowo-przesuwne i otwierać się na zewnątrz.

Przewidziano niską podłogę na całej długości – z poziomem podłogi na wysokości 350 mm nad główką szyny w strefie wejściowej, 380 mm w pozostałych strefach i 520 mm nad wózkami. Pochyłość podłogi nie powinna przekraczać 11 stopni. Przy czym – co warte podkreślenia – do powierzchni niskiej podłogi nie wlicza się powierzchni przeznaczonej dla miejsc siedzących dla pasażerów. Szerokość przejścia wzdłuż wagonu nie może być mniejsza niż 650 mm – z dopuszczeniem zawężenia w strefie nad wózkami do 550 mm na wysokości powyżej 100 mm od poziomu podłogi oraz do 420 mm na wysokości do 100 mm ponad poziomem podłogi.

Pudło wagonu ma mieć konstrukcję metalową, zabezpieczoną antykorozyjnie. W nadwoziu mają być zastosowane moduły kompozytowe. Poszycie zewnętrzne wagonu musi być wykonane z blachy nierdzewnej. Tramwaj powinien mieć maksymalnie cztery wózki, w tym co najmniej 2 wózki skrętne.

Część pasażerska musi posiadać skuteczny układ (lub układy) ogrzewania, wentylacji i schładzania powietrza (klimatyzacji). Poręcze mają być wykonane ze stali nierdzewnej szczotkowanej i wyposażone w ostrzegawcze diody LED-owe. Siedzenia powinny mieć tapicerowaną wkładkę, wykonaną z poliestru (70%) i wełny (30%). Pojazd musi być wyposażony w system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitoring, a także ładowarki USB do urządzeń mobilnych.

Termin składania ofert mija 30 kwietnia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały bądź realizują dostawy co najmniej 20 (dwudziestu) sztuk fabrycznie nowych elektrycznych pojazdów szynowych. O wyborze decydują cena (50%), wyposażenie tramwajów w urządzenia hydrauliczno/pneumatyczne lub elektromechaniczne niewymagające zastosowania badań Urzędu Dozoru Technicznego (4%), wyposażenie tramwajów w przetwornice statyczne wyprodukowane w technologii SIC (10%), wyposażenie tramwajów w falowniki wyprodukowane w technologii SIC (4%), poziom hałasu (8%), okres gwarancji tramwaju (5%), okres gwarancji na perforację korozyjną, pękania i powłoki lakiernicze (3%), pochyłość podłogi (4%), nacisk statyczny osi (12%).

Na realizację całego zamówienia przeznaczono 32 miesiące od daty zawarcia umowy. Pierwszy tramwaj powinien dotrzeć do Wrocławia w ciągu 24 miesięcy. Gdyby MPK zdecydowało się na opcję, to dostawy dodatkowych tramwajów przewidziano w terminie 1-8 miesięcy od zakończenia realizacji zamówienia podstawowego.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony