Partnerzy serwisu:

Wrocław rozstrzyga przetarg na remont tramwajów Protram i Skoda. Za 134 mln zł

Witold Urbanowicz 22.06.2020

Wrocław rozstrzyga przetarg na remont tramwajów Protram i Skoda. Za 134 mln zł
fot. Bogusław Wielgoszewski, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg na remont kapitalny 25 tramwajów typu 205 WrAs. Jedyną ofertę złożył Modertrans, który jest gotów wykonać prace za 73,8 mln zł. Przewoźnik wybrał też wykonawcę remontu kapitalnego 17 tramwajów typu Škoda 16 T. Prace wykona SAATZ za 60,6 mln zł.
Przedmiotem jednego z przetargów jest remont kapitalny 25 tramwajów typu 205 WrAs. To trzyczłonowe, częściowo niskopodłogowe pojazdy, produkowane od 2006 r. przez wrocławski Protram. Remont kapitalny obejmie pudło, podwozie, wnętrze oraz część elektryczną. We wnętrzu pojawią się ładowarki USB. Część pasażerka ma zostać doposażona w skuteczny układ ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji.

– Remont uwzględnia m.in. remont napędów i instalację klimatyzacji. Tramwaje będą mieć też praktycznie nowe „pudła”, czyli poszycie wierzchnie. Wykonawca będzie musiał dostosować też dach do montażu klimatyzatorów. Remont uwzględnia również montaż monitoringu, systemu informacji pasażerskiej i montaż nowego komputera pokładowego – wylicza Beata Pohl, zastępca kierownika działu technicznego MPK Wrocław.

Jedyną ofertę, jeszcze w marcu, złożył poznański Modertrans, który jest gotów wykonać prace za 73,8 mln zł brutto, co idealnie – co do złotówki – mieści się w budżecie zamawiającego. W piątek (19 czerwca) postępowanie zostało rozstrzygnięte i zamawiający zaakceptował ofertę Modertransu. Zamówienie miałoby zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy.

Drugi przetarg dotyczy remont kapitalny 17 tramwajów typu Škoda 16 T. Wagony zostały wyprodukowane w latach 2006-2007. Prace mają być kompleksowe i objąć część elektryczną, wszystkie podzespoły, wózki, pudło oraz wnętrze wagonu. W zakresie zmian funkcjonalnych przewidziano demontaż platformy sterowanej elektrycznie na mechaniczną. Pojawią się też ładowarki USB. Kolorystyka wagonów powinna być zgodna ze stosowaną obecnie przez MPK.

Oferty poznaliśmy w marcu. Wystartowała jedynie firma SAATZ, która zaproponowała 60,629 mln zł brutto, co mieści się w budżecie zamawiającego. Zamówienie miałoby zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony