Partnerzy serwisu:

Wrocław. Dziewięć ofert na projekt tramwaju na Nowy Dwór

Jakub Dybalski 18.04.2016

Wrocław. Dziewięć ofert na projekt tramwaju na Nowy Dwór
Tramwaj we Wrocławiufot. Bartosz Józefiak
We Wrocławiu otwarto oferty na opracowanie koncepcji programowo–przestrzennej tramwaju łączącego centrum miasta z osiedlem Nowy Dwór. To trasa, wokół której przez długie miesiące trwał spór między urzędnikami a aktywistami miejskimi. Ostatecznie zamiast planowanego wcześniej Bus Rapid Transit powstanie tam trasa tramwajowa, w części przystosowana również do ruchu autobusowego.
Najtańszą ofertę złożyła warszawska spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, która jest powiązana z niemieckim biurem projektowym (cena 1 985 220 zł i, drugie kryterium, 80 pobytów na budowie w ramach nadzoru autorskiego). Nieco droższa jest krakowska firma Progreg (2 108 835 zł i także 80 pobytów). Oferty poniżej trzech milionów złożyły jeszcze BBF sp. z o.o. z Poznania (2 298 198 zł i 50 pobytów), znana z projektów kolejowych, która występuje tu w konsorcjum, francuska SYSTRA SA (2 458 506 zł i 80 pobytów) i Multiconsult Polska sp. z o.o. z Warszawy (2 699 850 zł i 30 pobytów).

Warto zaznaczyć, że cena stanowi 95 proc. wagi oceny oferty natomiast pozostałe punkty można otrzymać właśnie za deklarowaną liczbę pobytów na budowie w ramach nadzoru autorskiego. Właśnie dlatego ewentualny zwycięzca przetargu znajduje się najpewniej wśród wyżej wymienionych.

Nieco drożej ceni się Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem (3 408 822 zł i 80 pobytów). A dwie firmy wyceniły swoje usługi powyżej czterech milionów: znany we Wrocławiu z licznych projektów Egis Polska Inżynieria (4 695 771 zł i 80 pobytów) oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. w Gdańsku (4 900 834 zł i 60 pobytów). Stawkę zamyka spółka Transprojekt Gdański (5 490 474 zł i 80 pobytów).

Zamawiający, czyli Wrocławskie Inwestycje chciałby podpisać kontrakt z projektantem już w maju. Czas realizacji zamówienia określono na 13 miesięcy. Budowa mogłaby więc ruszyć już w drugiej połowie przyszłego roku. Na realizację inwestycji zaplanowano w budżecie miasta na lata 2018–19 180 mln zł.

Zwycięzca będzie musiał przedstawić, w kilku wariantach, projekt przyszłej, wydzielonej trasy dla tramwaju i autobusów, wraz z wiaduktem nad torowiskiem kolejowym wzdłuż Strzegomskiej i pętlą przy połączeniu Rogowskiej i Strzegomskiej. W planie powinny zostać również uwzględnione chodniki, trasy rowerowe i zieleń. Więcej o wymaganiach wobec projektanta przeczytacie tutaj.

PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Priorytety dla tramwajów
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony