Partnerzy serwisu:

Wrocław. „Buspas Challenge” i koniec z wakacyjnymi rozkładami

Jakub Dybalski 04.09.2019

Wrocław. „Buspas Challenge” i koniec z wakacyjnymi rozkładami
fot. MPK Wrocław
W środę prezydent Wrocławia Jacek Sutryk zorganizował konferencję, na której przedstawił działania miasta dla poprawy komunikacji publicznej i zapowiedział kolejne zmiany. Wymienił buspasy, które powstały w ostatnim czasie, pochwalił się parkingami Park&Ride. Zapowiedział też, że tegoroczny, wakacyjny rozkład jazdy będzie ostatnim takim. Od 2020 r. latem nie będzie zmian w rozkładach autobusów i tramwajów w stosunku do pozostałych miesięcy.
Prezydent Sutryk przedstawił szereg zmian – które się dokonały i które mają się dokonać – we wrocławskiej komunikacji.

Jeśli chodzi o buspasy, to wymienił te odcinki, które już wytyczono. Jest ich ponad 30 km. Choć potrzeby miasta są dużo większe niż to, co jest obecnie, to zmiany są zauważalne. Urząd miasta informuje m.in., że na ul. Grabiszyńskiej (kilometr buspasa) na odcinku od pl. Srebrnego do FAT-u szybciej przewożonych jest ponad 43 tys. pasażerów dziennie, tramwajami linii 4, 5, 11, 14, 24 oraz autobusami linii 124, 126, 134, 507, 557. Pojazd komunikacji miejskiej przejeżdża tą trasą co 2 minuty.

Efektownie wyglądają prezentacje opublikowane przez wrocławski ratusz pod hasłem „Buspas Challenge”. Można na nich zobaczyć, ile osób przejeżdża w konkretnym miejscu miasta (zwykle wzdłuż szerokiej, kilkupasmowej trasy) różnymi środkami transportu.



Istotną i ważną zapowiedzią jest całkowita rezygnacja z tzw. „rozkładów wakacyjnych”, która jest zmorą wielu pasażerów w dużych miastach. Urzędnicy na czas wakacji ograniczają kursowanie komunikacji, wychodząc z założenia, że wielu mieszkańców wyjeżdża na wakacje.

Sutryk na początku lipca interweniował w kwestii ograniczenia rozkładów jazdy czterech linii tramwajowych. Przy okazji zapowiedział stopniowe odejście od rozkładów letnich. Okazuje się, że nie trzeba tego robić stopniowo, a mijające wakacje były ostatnimi takimi. Od 2020 r. latem komunikacja we Wrocławiu ma jeździć według normalnych rozkładów.

Korzystną zmianą dla pasażerów wrocławskiej komunikacji są zmiany cen biletów. Stolica Dolnego Śląska od poniedziałku zrezygnowała z osobnych biletów nocnych i na linie pośpieszne, które były nieco droższe. Staniały też bilety okresowe.
Prezydent pochwalił się systemem parkingów P&R obejmującym 24 takie obiekty, na których pomieści się prawie 1,5 tys. aut. Mają być kolejne.

Zapowiedziano też powiększenie przewozów. Po pierwsze, od końca września dłużej będą kursowały tramwaje linii 7, 9, 10, 11 i 31. Między 23. a 0.30 pojadą co pół godziny. Po drugie szereg linii autobusowych zostanie wydłużonych, zaplanowano też kilka nowych. Od końca września ruszy linia 143 Kminkowa–Oporów, a od poniedziałku jeżdżą linie podmiejskie 940, 948 i 958.

PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Odzyskiwanie przestrzeni
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony