Partnerzy serwisu:

Włochy: Palermo zakochało się w tramwajach. Będzie rozbudowa nowej sieci

Tomasz Kościelny 19.11.2018

Włochy: Palermo zakochało się w tramwajach. Będzie rozbudowa nowej sieci
Fot. Willem 90/CC0/Wikimedia Commons
Władze Palermo zdecydowały się na dalsze inwestowanie w tramwaje. Ratusz podjął decyzję o zainwestowaniu 700 mln euro w transport szynowy w mieście.
Plany miasta dotyczą budowy dwóch kolejnych linii tramwajowych, a także rozbudowy czterech linii już istniejących. Prace mają ruszyć już w przyszłym roku. Dalszy rozwój sieci był analizowany od dawna, jednak dopiero teraz udało się w budżecie miasta zabezpieczyć pieniądze na realizację tej dużej inwestycji. Finansowanie będzie łącznie pochodziło z trzech źródeł: ze środków miasta, z budżetu regionu Sycylii (da to łącznie 500 mln euro) oraz ze specjalnego funduszu rządowego, który wesprze projekt kwotą 200 mln euro.

Istniejąca linia nr 1 zostanie rozbudowana o 17,5 km, linia nr 3 - o ponad 17 km. pierwsza z nowych linii będzie liczyła 20 km i będzie wiodła z Viale Croce Rossa do Mondello. Kolejna linia - o długości 9 km - pobiegnie z Via Duca della Verdura do stacji kolejowej Palermo.

Aktualnie sieć Palermo składa się z czterech linii, o długości ok. 18 km. Łącznie są na niej zlokalizowane 44 przystanki oraz 5 pętli. Po torach Palermo jeździ 17 tramwajów Bombardier Flexity Outlook. Dwukierunkowe pojazdy są klimatyzowane i mogą pomieścić na pokładzie 56 pasażerów siedzących i 132 stojących. Każdy pojazd ma 32 m długości i 2,4 m szerokości. Tramwaje Flexity Outlook będą mogły rozpędzać się do 70 km/h. Pojazdy wyprodukowano w Wiedniu, a wyposażenie elektryczne i zestawy kołowe - w Mannheim i w Siegen w Niemczech.

Dziennie z istniejącej sieci korzysta nawet do 75 tys. pasażerów. Tramwaje poruszają się z prędkością handlową do 20 km/h.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony