Partnerzy serwisu:

Wiedeń zaprezentował przebieg nowej linii tramwajowej

Przemysław Farsewicz 24.10.2021

arrow
arrow
Wiedeń zaprezentował przebieg nowej linii tramwajowej
fot. Wiener Linien
Wiedeń zaprezentował przebieg nowej linii tramwajowej
Wiedeń zaprezentował przebieg nowej linii tramwajowej
Wiedeń zaprezentował przebieg nowej linii tramwajowej
Linia tramwajowa nr 27 dotrze do Donaustadt i Floridsdorf na północy miasta, gdzie powstają nowe osiedla mieszkaniowe. Wychodząc naprzeciw przyszłemu zapotrzebowaniu na transport publiczny, miasto Wiedeń oraz organizator Wiener Linien zaprezentowały przebieg nowej linii tramwajowej, która pojawi się szybciej niż nowi mieszkańcy.
Nowa linia nr 27 stworzy dodatkowe połączenie między sąsiednimi dzielnicami Floridsdorf i Donaustadt i zabierze pasażerów do trzech stacji metra: na północy do Floridsdorf (U6), Kagraner Platz (U1) oraz Aspern Nord (U2). Aspern Nord stanie się węzłem komunikacyjnym integrującym metro, kolej miejską, autobusy i tramwaje. Obiekt Park & Ride na 1500 miejsc parkingowych będzie zachęcał także osoby z okolic do znalezienia idealnej opcji przesiadki na transport publiczny. Miasto szacuje, że z nowej linii 27 skorzysta łącznie do 60 000 osób na całym obszarze.

– Oprócz wielkiego projektu rozbudowy linii metra U2xU5, nadal inwestujemy w rozbudowę naszej gęstej sieci tramwajowej. Rozwój transportu publicznego jest ważnym bodźcem dla gospodarki oraz o długofalowym wpływie na ochronę klimatu. Dzięki linii 27 dziesiątki tysięcy wiedeńczyków będzie mogło jechać do pracy, szkoły lub na uniwersytet w jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska sposób – powiedział Peter Hanke, miejski radny ds. transportu publicznego i finansów w Wiedniu.

Ważnym punktem na nowej trasie będzie Hirschstettner Hauptallee, trzypasmowy zielony bulwar, po którym będzie można poruszać się wyłącznie w sposób przyjazny dla środowiska. Trasa ta będzie wspólna dla pasażerów komunikacji miejskiej, rowerzystów i pieszych. Na tym odcinku linia 27 będzie przebiegać po ekologicznym zielonym torze o długości 800 metrów. Ponadto posadzonych będzie prawie 300 drzew, które zapewniają cień w gorące letnie dni. Tramwaj ma pozwolić ograniczyć do 1600 ton emisji dwutlenku węgla rocznie.

Nowa trasa zapewni osiedlu Berresgasse, w którym zaplanowano ok. 3000 mieszkań i dwa nowe parki o powierzchni około 8000 m² i 5000 m najlepsze połączenie komunikacyjne. Linia tramwajowa powstanie tutaj wcześniej, niż same mieszkania. Dzięki temu, podobnie jak to było w przypadku metra U2 w Seestadt, przyszli mieszkańcy będą mieli doskonałe połączenia z siecią transportu publicznego od początku powstania osiedli.

– Nowa linia o długości 2,4 km jest w dużej mierze niezależna od ruchu samochodowego, co przekłada się na dużą niezawodność dla pasażerów. Odległości stają się bliższe, dzięki częstotliwości. Na wspólnym odcinku trasy z istniejącą linią 26 zaoferujemy w szczycie kursy tramwajów co trzy minuty – zapowiedział Günter Steinbauer, dyrektor zarządzający Wiener Linien.

Miasto Wiedeń i Wiener Linien zainwestują około 100 mln euro w powstanie linii nr 27. Większość tej kwoty zostanie przeznaczona na roboty budowlane związane z budową torowisk i nowego wiaduktu tramwajowego, przystanków, zasilania, sygnalizacji oraz osprzętu. Planowany jest także zakup nowych tramwajów. Aż 8 mln euro przeznaczonych zostanie na zazielenienie terenów przy tramwaju. Linia 27 ma zostać uruchomiona we wrześniu 2025 r. Na trasie przewidziano sześć przystanków.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony