Partnerzy serwisu:

Węzeł Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Rondo i tunel pod torami

Redakcja 20.10.2020

Węzeł Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Rondo i tunel pod torami
mat. UM Dąbrowa Górnicza
Dąbrowa Górnicza i PKP PLK podpisały z wykonawcą umowę na przebudowę układu drogowego w rejonie dworca w Gołonogu. Z nowych, wygodnych i bezpiecznych rozwiązań będzie można korzystać w 2023 roku.
Wykonawcą inwestycji, której wartość opiewa na 67,5 mln zł, będzie dąbrowska spółka Nowak-Mosty. Zadanie obejmuje budowę tunelu drogowego pod torami, który zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowy, ronda na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego i Uklańskiego, a także Parkowej i Wczasowej, a także tunelu pieszego, łączącego budynek dworca z peromami, parkingiem przesiadkowym i ciągiem komunikacji pieszej w ul. Parkowej.

Przebudowane i zmodernizowane zostaną również perony oraz układ torowy. Wybudowane zostaną dwa wyższe perony, które ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostanie również zabezpieczony teren pod dodatkowe tory dla kolei aglomeracyjnej.

– W Dąbrowie Górniczej dokonują się wielkie zmiany. Mają znaczenie nie tylko dla miasta, ale wkomponowują się też w rozwój regionu. Połączyliśmy siły z PKP PLK, które są przychylne tej inwestycji, pozyskaliśmy unijne wsparcie, dzięki pomocy posła Roberta Warwasa i ministra Andrzeja Bittela możemy realizować ten projekt. Wierzę, że oprócz infrastruktury drogowej i kolejowej, wkrótce dołączą też modernizacje budynków dworcowych – mówi Marcin Bazylak, prezydent miasta.

– O tym projekcie rozmawialiśmy od 3 lat. Wpisuje się w nasze działania dotyczące poprawy jakości podróży dla pasażerów. Z trudem szukaliśmy środków, ale dziś już jesteśmy na zaawansowanym etapie i będziemy przystępować do realizacji zadania. Cieszę się, że w efekcie inwestycji zmieni się nie tylko układ torowy, ale powstanie również bezkolizyjny przejazd pod torami – dodaje Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK.

Na wagę współpracy przy tym przedsięwzięciu uwagę zwrócił Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. – Najlepiej smakują owoce, które są zbierane w trudzie. O tych zdobytych łatwo, szybko się zapomina. W Dąbrowie Górniczej mamy do czynienia z modelową inicjatywą, którą możemy wykorzystywać jako dobry przykład. Wypracowana została w dialogu między samorządem, zarządcą infrastruktury, z pomocą posła i z moim niewielkim udziałem. Efekty będą dobre dla wszystkich – poprawi się dostępność do transportu publicznego i bezpieczeństwo. Dzięki temu osiągamy nasz cel, czyli przyciąganie pasażerów do kolei – stwierdził Andrzej Bittel.

Ze względu na nieuregulowane kwestie własnościowe terenów wokół gołonoskiego dworca, część inwestycji związana z budową nowych miejsc parkingowych będzie zrealizowana w kolejnym etapie. – Pracujemy nad tym, żeby załatwić tę sprawę i poszerzyć zakres inwestycji o te elementy. Jesteśmy w kontakcie z wojewodą, jako reprezentantem Skarbu Państwa, żeby uregulować stan prawny tych nieruchomości – wyjaśnia prezydent Bazylak.

Umowę z wykonawcą podpisano dzisiaj (20 października). Firma Nowak-Mosty przygotowuje się już do rozpoczęcia robót. – Przed nami duże wyzwanie, ale mamy doświadczenie w realizacji podobnych kontraktów. Liczę, że z wszystkim sobie sprawnie poradzimy. Po dopełnieniu formalności, zatwierdzeniu harmonogramu prac, będziemy chcieli niezwłocznie rozpocząć roboty – mówi Małgorzata Nowak z zarządu Nowak-Mosty.

Będzie to kolejne wspólne przedsięwzięcie miasta i PKP PLK, obejmujące zmiany układu komunikacyjnego, rozbudowę infrastruktury, usprawnienie ruchu drogowego i funkcjonowanie transportu publicznego. W połowie miesiąca rozpoczęły się prace, związane z budową centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w centrum oraz przebudową układu drogowego.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Węzły przesiadkowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony