Partnerzy serwisu:

Warszawa zbuduje dwupoziomową zajezdnię, a planuje jeszcze jedną

Jakub Dybalski 22.01.2015

Warszawa zbuduje dwupoziomową zajezdnię, a planuje jeszcze jedną
zajezdnia Redutowafot. Gophi, lic. CC 3.0/GNU
MZA rozstrzyga przetarg na projekt nowej zajezdni Redutowa. Nowoczesny obiekt ma być dwupoziomowy i powinien powstać do 2018 r. Na razie wiadomo, że spośród ośmiu ofert jakie złożono w przetargu najkorzystniejsza jest ta firmy Grontmij Polska.
Miejskie Zakłady Autobusowe planowały wydać na projekt przebudowy Redutowej nieco ponad 3 mln zł. Wszystkie oferty zmieściły się w tym limicie, ale Grontmij zaproponował za swoją usługę nieco poniżej niż 1,75 mln zł. Na razie MZA nie opublikowały informacji o rozstrzygnięciu przetargu, ale o ocenie ofert w stu procentach decyduje cena.

Trzysta autobusów

Przy Redutowej dziś jest zajezdnia, ale nieużywana. Nowa, według zapowiedzi rzecznika MZA, ma powstać do 2018 r. W Polsce nie ma w tym momencie dwupoziomowej zajezdni. Według planów w nowej „Redutowej” ma stacjonować nawet do 300 autobusów, w tym do 100 autobusów elektrycznych, które będą tam w nocy ładowane.

Jak poinformował w rozmowie z newseria.pl Adam Stawicki, rzecznik MZA inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych. – W momencie, kiedy będziemy dochodzili do szczegółów, czyli do przetargów na budowę Redutowej i innych inwestycji, będziemy znali ich wartość – tłumaczy. Dodaje, że MZA ostatnio sporo oszczędzają na niższych cenach paliw. – Przewidywaliśmy to. To nie jest dla nas całkowite zaskoczenie. Natomiast te kwoty są na pewno zauważalne i już rozplanowaliśmy, gdzie zamierzamy ulokować te oszczędności.

Zajezdnia Białołęka?

To zresztą niejedyna inwestycja o jakiej wspominają MZA w ostatnich tygodniach. Równolegle do budowy Redutowej będą porządkować to co posiadają. Niedawno „Gazeta Stołeczna” informowała, że na sprzedaż są tereny przy ul. Włościańskiej na tyłach stacji metra Marymont, gdzie obok siedziby MZA są rozległe tereny z halami naprawczymi. Okolice zajezdni Kleszczowa we Włochach zostaną z kolei otoczone ekranami akustycznymi, co poprawi komfort w okolicznych budynkach mieszkalnych.

W planach, choć na razie dalszych, jest też budowa Nowej Centrali Ruchu, a także zupełnie nowej zajezdni – na Białołęce. W północnej dzielnicy Warszawy w ostatnich latach rozrosły się nowe osiedla i coraz intensywniej jest ona obsługiwana przez miejską komunikację. Trwa tam właśnie budowa linii tramwajowej, której pierwszy etap zakończono w grudniu.

Poza tym MZA prowadzą przetargi na zakup nowego taboru. W tym roku do Warszawy ma trafić ok. 200 nowych autobusów. W tym tygodniu ogłoszono przetarg na dostawę 80 nowych autobusów w tym 60 przegubowych. W ciągu najbliższych dni do stolicy ma przyjechać 35 solbusów napędzanych LNG (będą stacjonować w zajezdni Ostrobramska gdzie już przygotowano dla nich miejsce do tankowania), a w tym roku również 10 elektrycznych solarisów.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Proces inwestycyjny
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony