Partnerzy serwisu:

Otwierają pierwszy nowy peron i fragment kładki na Warszawie Zachodniej

Redakcja/inf. pras. 17.12.2021

Otwierają pierwszy nowy peron i fragment kładki na Warszawie Zachodniej
fot. PKP PLK
19 grudnia podróżni na Warszawie Zachodniej po raz pierwszy wsiądą do pociągów z nowego peronu. Dojście zapewni kładka. Postępują prace przy budowie zadaszenia, szerokiego przejścia podziemnego i centrum sterowania ruchem kolejowym. 
Jak informuje PKP PLK, pasażerowie od 19 grudnia skorzystają z nowego peronu nr 6. Dostęp do pociągów będzie już pod szerokim i wysokim zadaszeniem. Peron będzie oświetlony. Wykonawca zapewni oznakowanie, ławki i dwie osłonięte „poczekalnie. Przy nowym peronie nr 6 w ciągu doby przewidywana jest odprawa ponad 80 pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych. Na obecnym etapie przebudowy stacji dojście do nowego peronu nr 6 zapewni kładka.

Otwierają pierwszą część nowej kładki 


Wykorzystanie pierwszego z nowobudowanych peronów łączy się z udostępnieniem nowej kładki nad torami. Podróżni skorzystają z kładki na 200 m odcinku od ul Tunelowej, łagodnym podejściem nad budowane perony nr 8 i 7, do nowego peronu nr 6 i dotychczasowego 5. Od peronu nr 5 otwarte jest nadal przejście podziemne w stronę Al. Jerozolimskich - podaje inwestor.

Wznowione zostanie kursowanie pociągów po linii obwodowej. Zmieniona zostanie jednak numeracja peronów - dotychczasowy peronu nr 8 przemianowany zostanie na peron nr 9. Dostępny jest odcinek nowego przejścia podziemnego. Pomiędzy peronem nr 9 na linii obwodowej a stacją Warszawa Zachodnia wykonawca oznakował dojście. Niestety w kolejnej fazie prac wciąż nie będzie zapewniona obsługa osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. 

Jak informuje PLK, na stacji najbardziej zaawansowane prace są przy budowie peronów nr 7 i 8 oraz przejścia podziemnego i tunelu tramwajowego. Ułożono nowe tory i rozwieszono sieć trakcyjną. Kończy się część prac przy zadaszeniu hali peronowej. Obiekt na wysokości 11 m przykryje osiem peronów. Powstaje LCS - lokalne centrum sterowania z komputerowymi urządzeniami. LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Układane są instalacje i prowadzone są roboty wykończeniowe wewnątrz i na zewnątrz obiektu.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Proces inwestycyjny
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony