Partnerzy serwisu:

Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony

Redakcja 10.05.2021

arrow
arrow
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
fot. PKP PLK
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Warszawa Zachodnia: Budowa kładki przesuwa się nad kolejne perony
Trwa budowa kładki na stacji Warszawa Zachodnia, która połączy ul. Tunelową i Al. Jerozolimskimi z peronami. Stalowa konstrukcja już jest przesuwana nad torami. Obiekt „wędruje” w tempie czterech metrów nad godzinę.
Siłowniki przesuwają konstrukcję kładki od strony ul. Tunelowej w stronę Al. Jerozolimski. Obiekt „wędruje” z prędkością nawet czterech metrów na godzinę. Jeszcze w maju kładka „dotrze” na drugą stronę torów. Ostatecznie zostanie umocowany na 10 filarach. Kładka wraz pochylniami będzie miała długości 432 metrów.

Wykonawca przebudowy stacji, firma Budimex, pracuje przy peronach nr 6 i 7. Stare obiekty rozebrano. Budowany jest nowy tunel i budynek techniczny stacji. Roboty obejmują także remont wiaduktu kolejowego nad al. Prymasa Tysiąclecia. Obok placu budowy nowej Warszawy Zachodniej zgodnie z przyjętym rozkładem kursują pociągi.

Na nowej Warszawie Zachodniej będą perony ze wspólnym zadaszeniem, a istniejący tunel zostanie znacznie poszerzony i wyposażony w schody ruchome i windy. Na poziomie -2 powstanie tunel tramwajowy dla przyszłej linii tramwajowej Wola – Wilanów. Zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.

Inwestycja jest warta ok. 2 mld zł netto. PKP PLK starają się o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach POIiŚ. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony