Partnerzy serwisu:

Warszawa: Veturilo także w 2021 r. ZDM rozstrzyga przetarg pomostowy

Redakcja 05.01.2021

Warszawa: Veturilo także w 2021 r. ZDM rozstrzyga przetarg pomostowy
fot. ZDM
Już tylko na podpisanie czeka umowa na tymczasową obsługę systemu Veturilo w 2021 r. ZDM zwiąże się z firmą Nextbike Polska, wybraną w przetargu ogłoszonym w zastępstwie nieudanych poszukiwań operatora na lata 2021-2028. Dzięki awaryjnemu rozwiązaniu mieszkańcy Warszaw ybędą mogli korzystać z Veturilo bez zakłóceń.
Dotychczas system też obsługiwała firma Nextbike Polska. Działo się to na mocy czteroletniej umowy, która wygasła wraz z końcem zeszłorocznego sezonu. Aby działanie warszawskiego systemu rowerów miejskich nie zostało przerwane, jeszcze w marcu ubiegłego roku ogłoszony został przetarg na nowy wieloletni system. Poprzedziły go konsultacje społeczne, ekspercka analiza i dialog techniczny z potencjalnymi operatorami. System Veturilo ma się nie tylko powiększyć, ale także unowocześnić i stać jeszcze bardziej przyjazny dla użytkowników.

Niestety, plany na sprawne wyłonienie operatora na lata 2021-2028 pokrzyżowała pandemia. Kilka dni po ogłoszeniu przetargu w Polsce ogłoszono stan zagrożenia epidemicznego, a od 1 kwietnia do 5 maja decyzją władz centralnych Veturilo było zawieszone. Przymusowa pauza mocno odbiła się na branży rowerów miejskich, wpłynęła też na przebieg postępowania przetargowego.

Ofertę złożyła tylko jedna firma – Marfina S.L. z Hiszpanii. Ponieważ zaoferowała stawkę znacznie przekraczającą kwotę zarezerwowaną w budżecie na system, a szanse na wygospodarowanie dodatkowej sumy w trakcie pandemii oscylowały wokół zera, ZDM unieważnił przetarg.

Stary-nowy operator


Aby nie zakłócać działania Veturilo, ZDM sięgnął po rozwiązanie awaryjne. Na początku grudnia zeszłego roku ruszył przetarg na operatora zastępczego, którego zadaniem będzie poprowadzenie systemu w 2021 r. Zgłosiła się jedna firma – Nextbike Polska, która obsługę „pomostowo” systemu Veturilo wyceniła na 14 mln 284 tys. zł brutto w wariancie podstawowym. Ponieważ było to nieznacznie więcej niż zarezerwowana w tym celu suma, brakującą kwotę na grudniowej sesji budżetowej zapewnili stołeczni radni. Dzięki temu przetarg teraz może zostać rozstrzygnięty i niebawem zostanie podpisana umowa z wybranym operatorem na prowadzenie systemu Veturilo w tym roku (w przetargu ZDM zastrzegł sobie możliwość przedłużenia umowy na kolejny sezon).

Nowy, tymczasowy operator będzie mógł korzystać z używanego sprzętu. ZDM dopuścił taką możliwość, aby uruchomienie systemu w przyszłym roku nastąpiło bez opóźnień, czyli 1 marca.

Jaka przyszłość?

Unieważniony przetarg na docelowy system rowerowy ogłosimy ponownie najprawdopodobniej wiosną 2021 roku. Liczymy, że do tego czasu sytuacja związana z pandemią uspokoi się na tyle, że pozwoli na wyłonienie wieloletniego operatora Veturilo i usprawnienie systemu. To proces długotrwały, bo wybrana przez nas firma musi mieć kilkumiesięczny czas na przygotowanie zmian, wyprodukowanie i dostawę rowerów, a także montaż stacji.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony