Partnerzy serwisu:

Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 08.04.2021

arrow
arrow
Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]
Widok w kierunku Nowodworów fot. MJ
Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]
Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]
Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]
Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]
Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]
Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]
Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]
Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]
Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]
Warszawa: Tramwaj na Winnicę w połowie roku [zdjęcia]
Od jesieni 2019 r. trwa budowa blisko kilometrowego przedłużenia trasy tramwajowej z Nowodworów do nowego krańca Winnica w rejonie ul. Modlińskiej. Przed wykonawcą pozostaje jeszcze m.in. rozwieszenie sieci trakcyjnej oraz wykonanie zabudowy trawiastej torowiska. Tramwaje Warszawskie zapowiadają uruchomienie nowej trasy tramwajowej w połowie roku.
W październiku 2019 r. Tramwaje Warszawskie podpisały z Balzolą umowę na budowę 900-metrowego przedłużenia trasy tramwajowej wzdłuż Światowida – od Nowodworów do pętli Winnica. Jej wartość to 67,7 mln zł. W skład zadania wchodzą także budowa dwóch zespołów przystankowych tramwajowych, budowa jednotorowej pętli oraz torów z rozjazdami z przeznaczeniem dla tramwajów dwukierunkowych, a także rozbudowa układu jezdni – z nowym, dwujezdniowym odcinkiem ul. Światowida.

Na trasie ułożone są już wszystkie szyny. Na pętli zamontowano już sieć płaską. – Skończyliśmy prace konstrukcyjne. Na torach teraz rozkładamy teraz tkaninę geosyntetyczną i substrat dla zielonego torowiska. W połowie kwietnia powinniśmy zająć się rozkładaniem trawy na tym torowisku – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Wszystko wskazuje na to, że będzie to ostatnie torowisko trawiaste w Warszawie – kolejne mają być już wyłożone rozchodnikiem. – Chodziło o zachowanie spójności ze starszymi odcinkami zbudowanymi w tej technologii, które sięgają mostu przez Wisłę – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Z tego względu też na nowej trasie ustawiono słupy trakcyjne ze zdobieniami, które w tym miejscu wyjątkowo mało pasują do otoczenia.

Przed wykonawcą pozostało jeszcze trochę prac, w tym dokończenie robót związanych z wykonaniem zabudowy bitumicznej w torowisku, uszelnień przyszynowych, montaż systemów sterowania i ogrzewania zwrotnicami, a także przewodów jezdnych sieci trakcyjnej na pozostałych odcinkach (poza pętlą). Konieczne jest też przeprowadzenie początkowego szlifowania szyn oraz montaż elementów małej architektury. Zdemontowany musi też być rozjazd przy Strumykowej, gdzie obecnie kończą bieg dwukierunkowe tramwaje linii 2. W tym miejscu niezbędne będą nowe szyny i przytwierdzenia oraz wykonanie zabudowy trawiastej.

– Zaplanowaliśmy, że po odbiorach i po wszystkich formalnościach pierwsze tramwaje będą mogły wjechać na trasę w połowie tego roku – informuje Maciej Dutkiewicz. Do nowego krańca dojadą tramwaje linii 17 i 2 (te pierwsze będą korzystały z pętli, a drugie – z rozjazdów za pętlą).
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Tramwaj na Tarchomin
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony