Warszawa: Tramwaj Jazz Duo uziemiony na rondzie ONZ z powodu „nietypowej awarii”

fot. WU
Od rana na nieużywanym łuku na rondzie ONZ stoi odstawiony tramwaj Pesa Jazz Duo (nr tab. 3629).Jak informują Tramwaje Warszawskie, doszło do nietypowego uszkodzenia przekładni. Tramwaj zjedzie do zajezdni w porze nocnej – by nie blokować ruchu.
Awaria tramwaju obsługującego linię 17 miała miejsce w porannym szczycie tuż przed godz. 8:00. – Doszło do uszkodzenia przekładni. Awaria jest dość nietypowa – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Zatrzymanie w ruchu trwało tylko kilka minut. Podjęto decyzję o odstawieniu tramwaju na nieużywanym północnym łuku na rondzie ONZ, by zminimalizować utrudnienia w ruchu. – W przypadku takiej awarii konieczne byłoby wstawienie na wózek techniczny części wagonu. Wiąże się to z koniecznością wyłączenia napięcia i powolną jazdą – dodaje Dutkiewicz. Ciągnięty tramwaj powodowałby tym dalsze utrudnienia ruchu, zanim dotarłby do najbliższej zajezdni.
Tramwaj zostanie sprowadzony do zakładu w porze nocnej. – To było najlepsze rozwiązanie – zostawić ten wagon w miejscu, gdzie nie przeszkadza i spokojnie go ściągnąć do zajezdni bez utrudniania ruchu – mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Warszawa posiada w sumie 50 „długich”, dwukierunkowych Jazzów Duo 128N (tzw. bufety) oraz 30 krótszych, jednokierunkowych Jazzów 134N (tzw. szczeniaki). Dostarczono je w latach 2014-2015.
Zatrzymanie w ruchu trwało tylko kilka minut. Podjęto decyzję o odstawieniu tramwaju na nieużywanym północnym łuku na rondzie ONZ, by zminimalizować utrudnienia w ruchu. – W przypadku takiej awarii konieczne byłoby wstawienie na wózek techniczny części wagonu. Wiąże się to z koniecznością wyłączenia napięcia i powolną jazdą – dodaje Dutkiewicz. Ciągnięty tramwaj powodowałby tym dalsze utrudnienia ruchu, zanim dotarłby do najbliższej zajezdni.
Tramwaj zostanie sprowadzony do zakładu w porze nocnej. – To było najlepsze rozwiązanie – zostawić ten wagon w miejscu, gdzie nie przeszkadza i spokojnie go ściągnąć do zajezdni bez utrudniania ruchu – mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Warszawa posiada w sumie 50 „długich”, dwukierunkowych Jazzów Duo 128N (tzw. bufety) oraz 30 krótszych, jednokierunkowych Jazzów 134N (tzw. szczeniaki). Dostarczono je w latach 2014-2015.
Komentarze:
Tramwaje Warszawskie

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |