Partnerzy serwisu:

Warszawa rozszerza współpracę w zakresie komunikacji aglomeracyjnej. Będzie taniej

Witold Urbanowicz 12.04.2018

Warszawa rozszerza współpracę w zakresie komunikacji aglomeracyjnej. Będzie taniej
Fot. ZTM Warszawa
Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął prace przygotowawcze do rozszerzenia oferty Warszawa+. Nowe rozwiązania pozwolą samorządom na zróżnicowanie poziomu dopłat do biletów, a pasażerom dojeżdżającym z aglomeracji kupowanie biletów na dwie strefy w znacznie niższej cenie.
ak pisaliśmy, trwają prace nad nowym biletem aglomeracyjnym. Pasażerowie dojeżdżający z aglomeracji będą mogli kupować bilety długookresowe w cenie niewiele większej niż te obowiązujące w I strefie. – Propozycja wprowadzenia nowych rozwiązań została w ostatnim tygodniu marca przedstawiona przedstawicielom Gmin, które zostały poproszone o wyrażenie zainteresowania nawiązania współpracą w terminie do 30 kwietnia – informuje Michał Grobelny z biura prasowego ZTM.

Nowe rozwiązania taryfowe są rozwinięciem już funkcjonującej oferty Warszawa+, w ramach której samorządy w ramach systemu dopłat do sprzedanych biletów zapewniają mieszkańcom możliwość tańszych przejazdów. – Nowa oferta pozwala na zwiększenie udziału Gminy w ponoszonych kosztach biletów, na korzyść mieszkańca. Propozycja zmian dotyczy wprowadzenia możliwości dopłat przez Gminy do biletów dla mieszkańców na różnych poziomach. Decyzja o wysokości udzielanych dopłat dla swoich mieszkańców jest wyłączna decyzją danej gminy i to od Gminy będzie zależało, ile jej mieszkaniec zapłaci za bilet. W kwestii rodzajów biletów nic się nie zmienia, nadal będzie można dopłacać do 30 i 90-dniowych normalnych i ulgowych obowiązujących w 1 i 2 strefie biletowej, bądź w samej 2 strefie biletowej. W kwestii samych rozliczeń nie zachodzą żadne zmiany i będą one prowadzone na dotychczasowych zasadach, tj. gmina posiada karty o określonej numeracji, które są przypisane w systemie informatycznym ZTM i na podstawie odnotowanej sprzedaży na danym numerze karty wystawiana jest faktura dla gminy – wyjaśnia Grobelny.

Gminom zostały przedstawione wysokości możliwych dopłat. – W kalkulacji uwzględniono liczbę mieszkańców zamieszkujących teren poszczególnych gmin, przybliżony udział korzystających z komunikacji miejskiej na podstawie obecnie funkcjonujących porozumień w zakresie Warszawy+ – mówi Michał Grobelny.

Teraz ZTM czeka na deklaracje gmin w zakresie chęci przystąpienia do współpracy ze wskazaniem wariantu dopłat. Do wprowadzenia nowych rozwiązań jeszcze daleka droga. – Proponowana zmiana musi zostać w pierwszej kolejności przyjęta przez Radę m.st. Warszawy w postaci Uchwały, a następnie ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. Potem zainteresowane współpracą samorządy muszą zabezpieczyć odpowiednie środki w swoich budżetach poprzez przyjęcie stosownej uchwały. Następnie procedowane będzie porozumienie pomiędzy gminą chcącą przystąpić do współpracy a ZTM – informuje Grobelny.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Warszawski ZTM
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony