Partnerzy serwisu:

Warszawa: Pierwszy przegubowy elektrobus z wielkiej umowy wyrusza na miasto

Witold Urbanowicz 28.02.2020

arrow
arrow
Warszawa: Pierwszy przegubowy elektrobus z wielkiej umowy wyrusza  na miasto
fot. WU
Warszawa: Pierwszy przegubowy elektrobus z wielkiej umowy wyrusza  na miasto
Warszawa: Pierwszy przegubowy elektrobus z wielkiej umowy wyrusza  na miasto
Warszawa: Pierwszy przegubowy elektrobus z wielkiej umowy wyrusza  na miasto
Warszawa: Pierwszy przegubowy elektrobus z wielkiej umowy wyrusza  na miasto
Warszawa: Pierwszy przegubowy elektrobus z wielkiej umowy wyrusza  na miasto
Warszawa: Pierwszy przegubowy elektrobus z wielkiej umowy wyrusza  na miasto
W sobotę 29 lutego na linię 503 wyjedzie przegubowy elektrobus Solarisa. To pierwszy pojazd ze 130, jakie kupiły MZA Warszawa. W najbliższych dniach do ruchu zostaną skierowane kolejne cztery autobusy.
Dzisiaj nowym autobusem o numerze taborowym 5870 jechał Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy, z okazji odbywających się na Ursynowie spotkań z mieszkańcami w ramach cyklu „Spotkajmy się w Warszawie”. Pojazd jest już wyposażony w charakterystyczne zielone tablice, jakie mają otrzymywać pojazdy elektryczne.

To pierwszy pojazd ze 130 elektrycznych przegubowców, jakie kupiły Miejskie Zakłady Autobusowe. Wartość kontraktu z lipca zeszłego roku to blisko 400 mln zł. – Jutro wyjeżdża na linię 503. Do końca przyszłego tygodnia do ruchu skierujemy łącznie pięć pojazdów. To seria pilotażowa: chcemy wszystko posprawdzać – mówi Jan Kuźmiński, prezes MZA. Być może – jak mówi prezes – autobus pojawi się tez na linii 175.

Pojazdy kierowane są do ruchu przed czasem, gdyż ich odbiory były zaplanowane w czerwcu tego roku. Jak będą przebiegały dostawy kolejnych – na razie nie wiadomo. Wszystko zależy od rozwoju sytuacji z koronawirusem, co wpływa na produkcję i dostawę komponentów z Chin do baterii. 

Autobus na jednym ładowaniu pokonuje ok. 90 km. To pozwoli na wykonanie dwóch kółek na trasie linii 503. Pojazd będzie doładowywany na pętli Konwiktorska w czasie ok. 10-minutowego postoju. – Jest całe oprogramowanie do tego: nie ma prawda być nawet minuty przestoju z powodu ładowania – mówi Kuźmiński.

Każdy autobus pomieści 120 podróżnych. Pojazdy będą wyposażone w baterie typu Solaris High Power o pojemności 150 kWh. Jednostkę napędową przewidziano w osiach kół z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 110 kW każdy. Zaplanowano ładowanie za pomocą wtyczki (plug-in) – gniazda znajdą się nad prawym nadkolem oraz za ostatnimi drzwiami – albo dotykowe, z użyciem pantografu.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony