Partnerzy serwisu:

Warszawa: Pierwszy tramwajowy rozjazd z krzyżownicą głębokorowkową

Redakcja 26.01.2017

Warszawa: Pierwszy tramwajowy rozjazd z krzyżownicą głębokorowkową
fot. TW
Dobiegają końca prace przy budowie przedłużenia trasy tramwajowej wzdłuż Światowida na Nowodwory. Wraz nową inwestycją Tramwaje Warszawskie wdraża najnowsze rozwiązania technologiczne – na końcu trasy, w celu umożliwienia zawracania pojazdów, zastosowano rozjazdy z krzyżownicami głębokorowkowymi. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, które spółka stopniowo planuje rozszerzać na całą sieci torów tramwajowych w Warszawie.
Dobiegają końca prace przy budowie przedłużenia trasy tramwajowej na Tarchominie – od pętli Tarchomin Kościelny do przystanku Nowodwory. Prace, realizowane przez firmę ZUE, zgodnie z kontraktem powinny zakończyć się 7 lutego 2017 r. Trasa w tym etapie będzie obsługiwana taborem dwukierunkowym, stąd inwestycja nie obejmuje realizacji pętli. Nowością w tym przypadku jest zastosowanie rozjazdów z krzyżownicą głęboko rowkową.

Podstawową różnicą między stosowanymi dotychczas krzyżownicami płytkorowkowymi, a wdrażanymi głębokorowkowymi jest inna głębokość rowka, a przez to inna zasada przenoszenia obciążeń od kół na szyny. Dla pasażerów zastosowanie rozwiązania głębokorowkowego oznacza bardziej cichą i komfortową podróż tramwajem. Nowe rozjazdy eliminują drgania i hałas słyszalny wewnątrz, jak i na zewnątrz wagonu.

Co równie ważne, rozwiązanie to daje możliwość pokonywania rozjazdu tramwajowego z większą prędkością, co przekłada się bezpośrednio na skrócenie czasu podróży. Z punktu widzenia eksploatacji taboru i rozjazdów, krzyżownice głebokorowkowe w stosunku do płytkorowkowych wydłużają okres pomiędzy regeneracjami kół i samej krzyżownicy.

Wdrożenie rozjazdów z krzyżownicami głębokorowkowymi jest elementem planu modernizacji, który spółka prowadzi od wielu lat. W ramach przygotowania do zastosowania krzyżownic głębokorowkowych prowadzona jest stopniowa wymiana taboru na nowoczesny, posiadający tzw. szerokie obręcze kół. Tramwaje Warszawskie zapowiadają montaż takich rozjazdów także i w innych miejscach.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Tramwaj na Tarchomin
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony